Corona-virus

Gestart door Koter, 12 maart 2020, 19:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xofie

Citaat van: Koter op 19 maart 2020, 19:31:47
Complottheorie van tafel geveegd: nieuwe coronavirus ontstond in de natuur, niet in een laboratorium

Een populaire complottheorie is dat het nieuwe coronavirus, Covid-19, een menselijke oorsprong zou hebben: gemaakt en verspreid door mensen met slechte bedoelingen. Die wilde theorie kan dankzij het onderzoek van Amerikaanse wetenschappers van tafel geveegd worden.


Sleuteleiwit
Hoe het team van Andersen te werk is gegaan? De onderzoekers vergeleken het nieuwe virus met oudere varianten en focusten daarbij op het zogenaamde spike- of sleuteleiwit. Dat is het deeltje van het virus dat zich aan menselijke cellen hecht en hen infecteert.

Uit het onderzoek bleek dat het eiwit zich, zodanig bedreven, aan menselijke cellen kan binden, waardoor het alleen het resultaat kan zijn van natuurlijke selectie.

Structuur
Bij een tweede onderdeel van het onderzoek bestudeerden de wetenschappers de structuur van het virus. Logischerwijs, als het virus werkelijk ontworpen werd door mensen, zou er voor een structuur gekozen zijn die aanleunt bij een ander, mogelijks dodelijk virus. De structuur van Covid-19 is echter meer verwant aan virussen die we aantreffen bij vleermuizen. "Deze twee kenmerken van het virus sluiten uit dat het virus ontstaan is door manipulatie in het laboratorium," besluit Andersen.




vleermuizen uitroeien , het is niet de eerste keer dat zij virussen verspreid hebben

xofie

weeral 496 besmette personen bij in België

Koter

Citaat van: xofie op 20 maart 2020, 15:48:29
Citaat van: Koter op 19 maart 2020, 19:31:47
Complottheorie van tafel geveegd: nieuwe coronavirus ontstond in de natuur, niet in een laboratorium

Een populaire complottheorie is dat het nieuwe coronavirus, Covid-19, een menselijke oorsprong zou hebben: gemaakt en verspreid door mensen met slechte bedoelingen. Die wilde theorie kan dankzij het onderzoek van Amerikaanse wetenschappers van tafel geveegd worden.


Sleuteleiwit
Hoe het team van Andersen te werk is gegaan? De onderzoekers vergeleken het nieuwe virus met oudere varianten en focusten daarbij op het zogenaamde spike- of sleuteleiwit. Dat is het deeltje van het virus dat zich aan menselijke cellen hecht en hen infecteert.

Uit het onderzoek bleek dat het eiwit zich, zodanig bedreven, aan menselijke cellen kan binden, waardoor het alleen het resultaat kan zijn van natuurlijke selectie.

Structuur
Bij een tweede onderdeel van het onderzoek bestudeerden de wetenschappers de structuur van het virus. Logischerwijs, als het virus werkelijk ontworpen werd door mensen, zou er voor een structuur gekozen zijn die aanleunt bij een ander, mogelijks dodelijk virus. De structuur van Covid-19 is echter meer verwant aan virussen die we aantreffen bij vleermuizen. "Deze twee kenmerken van het virus sluiten uit dat het virus ontstaan is door manipulatie in het laboratorium," besluit Andersen.




vleermuizen uitroeien , het is niet de eerste keer dat zij virussen verspreid hebben

Dan kun je beter de mensen uiroeien. Zij zijn de grootste moordenaars.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: xofie op 20 maart 2020, 15:49:55
weeral 496 besmette personen bij in België
Fieke je focust je op Belgie, maar in Spanje is het veel erger dan hier hoorde ik net op het nieuws en vertel ons daar eens over want we krijgen toch niet alle berichten door

Koter

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) toont zich in een interview met De Zondag tevreden dat de Belgen in deze coronacrisis de maatregelen goed lijken op te volgen. We zullen volgens de minister nog wel een tijdje op onze tanden moeten bijten. "Deze situatie duurt nog zeker acht weken", zegt De Block.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Groepsimmuniteit
De aanpak van Nederland - het land mikt op groepsimmuniteit - vindt De Block maar niets. "Ik vind dat een gevaarlijke aanpak. Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn", zegt ze.

"Zij laten het virus eigenlijk los. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden? Ik vind dat allemaal heel onvoorspelbaar. Ik vrees Italiaanse toestanden, als ik dat zo hoor. Wij doen net alles om zoiets te vermijden. Ik zie trouwens dat mijn Nederlandse collega ontslag heeft genomen, nadat hij is ingestort. Ik ga proberen op mijn voeten te blijven staan."
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Nederlanders zijn daar ook lakser in, dat verschil zie ik hier in de thuisverpleging....verleden week had ik belgische, die kwamen aan en deden in hun auto het monsmasker op dat zag ik, kwamen dan naar binnen en aan de deus moest ik een stoel neerzetten waar ze hun jas o konden leggen, dan kwamen ze verder binnen en dan werden eerst hun handen goed gewassen en ontsmet en dan deden ze de handschoenen aan, dan kreeg ik de verzorging aan mijn been en werden de steunkousen aangedaan en dan kreeg ik mijn spuit, dan gingen ze weer hun handen en armen wassen en ontsmetten ze deden alles in een plastiek zak ( ze gebruiken papierrol om hun handen af te drogen) en die mocht ik dan in de container doen, hun jas aan en dan weer weg, nu in het weekend had ik een Nederlandse collega van hun wat al jaren hier woont, geen masker de handschoenen had hij nog aan van bij zijn vorige patient kreeg mijn verzorging en weg was meneer de handschoenen nog aan  :Doh3: pas op hij is een op en top verpleger maar dat is de Nederlandse mentaliteit

Koter

Juist Jerryke. de Hollanders komen ook nog massaal samen op evenementen en in parken en van de 1,5 meter afstand schijnen de meesten nog nooit gehoord te hebben.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

22 maart 2020, 16:30:07 #38 Laatste wijziging: 22 maart 2020, 16:35:46 door xofie
Citaat van: jerryke op 20 maart 2020, 16:12:44
Citaat van: xofie op 20 maart 2020, 15:49:55
weeral 496 besmette personen bij in België
Fieke je focust je op Belgie, maar in Spanje is het veel erger dan hier hoorde ik net op het nieuws en vertel ons daar eens over want we krijgen toch niet alle berichten door

de lockdown wordt hier verlengd met twee weken, de 17e waren er 11.178 besmette personen, gisteren 24.980 het gaat hier schrikbarend omhoog.
Danny gisteren naar de supermarkt geweest en er werd een persoon met een karretje die uit de supermarkt kwam gecontroleerd, hij moest zijn karretje
terug binnen brengen want hij was niet naar de dichtstbijzijnde supermarkt geweest.  Ze zijn hier heel streng. Er mag ook maar één persoon in de auto zitten
en in de supermarkt mag je niet binnen met twee personen
We mogen zelfs niet naar het zwembad boven het appartement, nu is het wel zo dat het daar te koud voor is, en trouwens wie gaat dat controleren, enfin
niet dat ik naar het zwembad zou gaan moest de temperatuur hoger zijn, de schrik zit er bij mij fameus in

Flurk

Ik ben absoluut geen pessimist maar volgens mij gaan we daar voor het einde van dit jaar nog niet vanaf geraken. Tenzij er een degelijk medicijn en een degelijk vaccin gevonden word. Een uitdaging voor de groene schoolbrossers ,studeer en vind iets uit............

Koter

Citaat van: Flurk op 23 maart 2020, 14:31:14
Ik ben absoluut geen pessimist maar volgens mij gaan we daar voor het einde van dit jaar nog niet vanaf geraken. Tenzij er een degelijk medicijn en een degelijk vaccin gevonden word. Een uitdaging voor de groene schoolbrossers ,studeer en vind iets uit............

Van die groene schoolbrossers hoor je niets meer nu het om serieuze problemen gaat en niet over hun ingebeelde klimaat probleem dat een natuurlijke evolutie is.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Inderdaad als er werk op de plank is zie je die groene zeikers niet. Waar is dat kieken en gatlikker van Mechelen nu, neergens te horen en zeker niet te zien. Maar het is makkelijker van een premie van meer dan 400.000 € te geven aan een zatte fles, en aan de werkende mensen te verkondigen dat ze moeten besparen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Heb Mia van morgen naar de kini moeten brengen en werd zowel op de er naar toe rit als bij het terug komen gecontroleerd door leerlingen agenten. Heb gezegd dat ik dat werk 40 jaar gedaan had en geen van beiden wist een antwoord te geven.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

Ze zijn er nu achtergekomen waarom er al 28.572 besmette personen zijn in Spanje, ze hebben nog een voetbalmatch van Atletico-Madrid laten doorgaan
met een vol stadion aan supporters

xofie

Citaat van: Mathieu op 23 maart 2020, 14:59:03
Heb Mia van morgen naar de kini moeten brengen en werd zowel op de er naar toe rit als bij het terug komen gecontroleerd door leerlingen agenten. Heb gezegd dat ik dat werk 40 jaar gedaan had en geen van beiden wist een antwoord te geven.

hier is dat allemaal opgeschort