Mei de Mariamaand

Gestart door Driver, 30 april 2024, 12:37:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

barabas

Hier ook een paar druppels om 6 uur maar het koelde wel snel af vanaf 5 uur naar 16°.

Gelukkig nog geen onweer.

barabas

Nu is het hier wel aan het regenen, wel niet de zware stortbuien zoals voorspeld.

jerryke

Citaat van: barabas op  3 mei 2024, 00:08:52Nu is het hier wel aan het regenen, wel niet de zware stortbuien zoals voorspeld.
goede morgen, hier is het blijven onweren tot ongeveer half tien, regen hebben we genoeg gehad want hier tegenover op het veld was een zwembad en dat water is nog niet allemaal weggetrokken en momenteel nog altijd zachte regen

Flurk

Kletsnatte morgen allemaal. Hier is het al de hele nacht aan het regenen en dat doet het nu nog. Dus rustdag vandaag en dat mag ook eens. Voor de rest koud en dat hoeft niet .

barabas

12° klets kletsnat :(

Maar geen onweer gehoord of gezien.

Micmac

3 mei 2024, 11:59:51 #20 Laatste wijziging: 3 mei 2024, 12:08:10 door Micmac
Goedemorgen, zwaar onweder gisterenavond met zo'n 20 liter water per m², doch juist over de Nederlandse grens waren het dikke hagelbollen met veel schade.

https://www.nu.nl/308192/video/jullie-videobeelden-van-de-forse-onweersbuien-in-nederland.html

xofie

Hier hebben ze gisteren de stoet niet laten uitgaan omdat ze schrik hadden dat het ging regenen, en het vuurwerk gegeven toen het nog licht was, wat het je daar nu aan ?

jerryke

op het nieuws was daarnet te zien hoe erg Veldwezelt getroffen is gisteren, modder en water....de brandweer heeft de handen vol gehad  :Doh3:

Koter

Citaat van: jerryke op  3 mei 2024, 21:43:26op het nieuws was daarnet te zien hoe erg Veldwezelt getroffen is gisteren, modder en water....de brandweer heeft de handen vol gehad  :Doh3:

Daar heeft het ook lelijk huis gehouden. :storm:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Citaat van: xofie op  3 mei 2024, 16:19:36Hier hebben ze gisteren de stoet niet laten uitgaan omdat ze schrik hadden dat het ging regenen, en het vuurwerk gegeven toen het nog licht was, wat het je daar nu aan ?

Zijn ze daar van marsepein?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goedenavond allemaal . Hier heeft van vorige nacht tot 3 uur in de namiddag ononderbroken geregend. Het gazon groeit terwijl ge er naar kijkt. Toch geprofiteerd van de droge zonnige late namiddag om een wandelingetje van een kleine 8 km. te doen. Momenteel platte rust. Goedenavond en tot morgen. :4_1_201:

Micmac

Citaat van: Flurk op  3 mei 2024, 23:17:04Goedenavond allemaal . Hier heeft van vorige nacht tot 3 uur in de namiddag ononderbroken geregend. Het gazon groeit terwijl ge er naar kijkt. Toch geprofiteerd van de droge zonnige late namiddag om een wandelingetje van een kleine 8 km. te doen. Momenteel platte rust. Goedenavond en tot morgen. :4_1_201:

Het idiale moment om graszaden en meststoffen te gooien.

Flurk

Goede morgen Frutterkes en Frutterinnekes. Hier staat een waterzonnetje te schijnen en het gazon staat hoog en is kletsnat. Blijkbaar had ik het dan toch beter gisteren afgereden. Bij een buur enkele schapen gaan lenen was het ideaal geweest maar dat is met onze twee honden niet te doen. Ik vrees dus dat ik de tuinman ga moeten laten komen. Het gazon staat ondertussen ook in zaad, dus misschien toch nog een paar dagen wachten ????. Er word ook onweer verwacht deze namiddag. We zien wel wat we gaan doen. Het eerste werk is wel naar de bakker gaan want het brood is op. Ik vind het stom dat er bij de bakker geen koekies aangeboden word, dat zou de enige plaats zijn waar ik ze graag zou anvaarden. Verkeerde wereld.




xofie

goede middag hier is het 25.5 dus lekker. nog twee dagen en ik ben van mijn antibiotica kuur af, heb een bacterie opgelopen en daarom moest ik 12 pillen antibiotica nemen per dag en twee keer per dag maagbeschermer, pff ik ben al
8 dagen misselijk en kan bijna niks eten

jerryke

Citaat van: xofie op  4 mei 2024, 14:58:05goede middag hier is het 25.5 dus lekker. nog twee dagen en ik ben van mijn antibiotica kuur af, heb een bacterie opgelopen en daarom moest ik 12 pillen antibiotica nemen per dag en twee keer per dag maagbeschermer, pff ik ben al
8 dagen misselijk en kan bijna niks eten

12 per dag, is dat op 12 uren of op 24 uren.....moet je die dan niet onder het eten nemen