Januari, de eerste maand van 2024

Gestart door Driver, 31 december 2023, 13:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Goede avond, van middag heeft het ongeveer 2 uur niets gedaan, en de zon scheen en al de andere tijd van die miezerige mottige motregen gevallen en dat is nu nog bezig.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

barabas

Vanmorgen hier een stralende blauwe lucht, volop zon, windstil maar wel koud. In Brecht -2, op de ring was het al 3°.

Flurk

27 januari 2024, 11:48:51 #167 Laatste wijziging: 27 januari 2024, 11:53:05 door Flurk
Goede morgen allemaal. Stralende zon en nu 1°. Bij de nieuwe buur zijn de werkzaamheden blijkbaar gedaan want de camionette van de werkmannen stond er niet en die waren er altijd vroeg bij. . Allé, buiten toch want binnen heb ik er geen weet van. Ik vermoed dat er binnenkort een verhuiswagen gaat staan..

jerryke

Citaat van: Flurk op 27 januari 2024, 11:48:51Goede morgen allemaal. Stralende zon en nu 1°. Bij de nieuwe buur zijn de werkzaamheden blijkbaar gedaan want de camionette van de werkmannen stond er niet en die waren er altijd vroeg bij. . Allé, buiten toch want binnen heb ik er geen weet van. Ik vermoed dat er binnenkort een verhuiswagen gaat staan..
hier bij onze nieuwe buren zijn ze al meer dan 2 weken volle bak bezig, en allemaal auto's met gele nummerplaten wat hier staan, soms krijgen ze nog niet meer geparkeerd en staan ze hier op de oprit, die hebben dat hele huis vanbinnen gestript  :Doh3: en op werkzaamheden uitgekomen waar ze niet aan gedacht hadden, dus nog een paar weken eer er hier een verhuiswagen staat

Flurk

Jerryke zo te lezen is daar bij jullie een nest Hollanders uitgekomen!!!!!!! :4_1_72:
Had je dat vroeger gezien dan had je iets kunnen sproeien maar nu is het blijbaar te laat........Maar bij nader inzien is dat misschien nog beter dan bij de onze want die heeft en naam die eindigd op..... :smil414ae0fb30e96:  man. En in het licht van de oorlog in Palestina weet men toch maar nooit...

jerryke

Citaat van: Flurk op 27 januari 2024, 21:14:49Jerryke zo te lezen is daar bij jullie een nest Hollanders uitgekomen!!!!!!! :4_1_72:
Had je dat vroeger gezien dan had je iets kunnen sproeien maar nu is het blijbaar te laat........Maar bij nader inzien is dat misschien nog beter dan bij de onze want die heeft en naam die eindigd op..... :smil414ae0fb30e96:  man. En in het licht van de oorlog in Palestina weet men toch maar nooit...
goeiemorgen.... inderdaad Flurk binnenkort kunnen ze zeggen daar op die hollandse straat....wij gaan tussen 2 hollanders wonen, schuin tegenover nog eentje en een beetje verder nog eentje en die vinden dat zalig zo in het veld wonen....ik ga nog leren hollands te praten  :Doh3:

Flurk

Stralend zonnige maar koude morgen allemaal.Deze namiddag zit er een boswandeling in als het zo blijft..

Mathieu

28 januari 2024, 12:54:21 #172 Laatste wijziging: 28 januari 2024, 13:21:05 door Mathieu
Citaat van: jerryke op 28 januari 2024, 08:08:00
Citaat van: Flurk op 27 januari 2024, 21:14:49Jerryke zo te lezen is daar bij jullie een nest Hollanders uitgekomen!!!!!!! :4_1_72:
Had je dat vroeger gezien dan had je iets kunnen sproeien maar nu is het blijbaar te laat........Maar bij nader inzien is dat misschien nog beter dan bij de onze want die heeft en naam die eindigd op..... :smil414ae0fb30e96:  man. En in het licht van de oorlog in Palestina weet men toch maar nooit...
goeiemorgen.... inderdaad Flurk binnenkort kunnen ze zeggen daar op die hollandse straat....wij gaan tussen 2 hollanders wonen, schuin tegenover nog eentje en een beetje verder nog eentje en die vinden dat zalig zo in het veld wonen....ik ga nog leren hollands te praten :Doh3:

Goede morgen Jerryke en dat is toch niet moeulijk. Goede morren, hoe leuk is dat hier????
 harstikke leuk hier...........
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 28 januari 2024, 12:12:39Stralend zonnige maar koude morgen allemaal.Deze namiddag zit er een boswandeling in als het zo blijft..

Hier hetzelfde weer, achter het glas is de zon is het zelfs heerlijk. Maar steek je n,eus niet buiten, vannacht hier nog gevroren. Vanmorgen omstreeks 08.00 uur was het hier - 4 en nu staat de thermometer reeds op +5. Kan dus alleen nog maar beter worden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

barabas

Deze nacht vroor het hier nog, nu 9°.

Ik zal eens vogels gaan tellen nu:  https://www.natuurpunt.be/het-grote-vogelweekend

xofie

goede middag de eerstkomende 14 dagen houden we het rond 16°

barabas

Citaat van: barabas op 28 januari 2024, 14:18:30Deze nacht vroor het hier nog, nu 9°.

Ik zal eens vogels gaan tellen nu:  https://www.natuurpunt.be/het-grote-vogelweekend


Resultaat vogeltelling vanmiddag van 14.15 tot 14.30 in tuin:

10 houtduiven
2 tortelduiven
6 kraaien
4 eksters
2 roodborstjes
2 koolmezen
2 heggemussen
1 gaai
1 merel

En buiten competitie 1 eekhoorn

Flurk

Bij ons
2 roodborstjes,
2 Winterkoninkjes,
4 Eksters
minstens 40 Kauwen
3 groene parkieten
4 merels

0 mussen
1 eekhoorn

barabas

Bij mij zijn die duiven vooral een probleem, soms zitten er zelfs een twintigtal. Ze verjagen ook de andere vogels, zelfs de eksters schuiven op!

kabar

Sinds dit jaar zitten er ook 4 parkieten in onze tuin.