Een Autopraatje ontbreekt, dus . . . . . .

Gestart door Micmac, 17 december 2013, 23:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micmac

3 juli 2017, 23:22:13 #90 Laatste wijziging: 3 juli 2017, 23:24:11 door Micmac
Vrijdag 07/06/2017 zal de eerste Tesla M-3 van de band rollen.

Model 3 zal Tesla's eerste "betaalbare" elektrische auto zijn met een verwacht rijbereik van 300 km, prijs tussen de 30 à 35000 Euro, een zeer goedkope versie van de volledig Elektrische wagen en een fijne wagen voor massaproductie omdat de meeste mensen maar 100 tot 200 kilometer per dag afleggen.

[bijlage verwijderd door de beheerder]


Micmac

Prijs van de Audi is nog niet bekend.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

barabas

Deze Audi komt in 2019 uit wat goed uitkomt voor mij want dan heb ik een nieuwe wagen nodig.

Trend is ook duidelijk gezet nu:

Citaat
Volvo zal vanaf 2019 enkel nog elektrische of hybride auto's produceren. Dat heeft het bedrijf net bekendgemaakt. De autofabrikant trekt met andere woorden de stekker uit de productie van auto's die puur op benzine of diesel rijden.
Volvo wordt de eerste traditionele autobouwer die een einddatum prikt om te stoppen met de productie van gewone benzine- of dieselwagens. De Zweedse autofabrikant volgt daarmee bijvoorbeeld Tesla, dat enkel elektrische luxeauto's fabriceert.  "Deze aankondiging is het einde van de auto met een gewone verbrandingsmotor", zegt Volvo ceo Hakan Samuelsson.

Tussen 2019 en 2021 zullen 5 nieuwe modellen worden voorgesteld die ofwel volledig elektrisch ofwel hybride* zullen zijn. Het gaat om 3 Volvo-modellen en 2 modellen van Polestar, de sportwagendivisie van Volvo Cars. "In de toekomst zal er geen enkele Volvo meer van de band rollen die geen elektrische motor aan boord heeft."

Micmac

5 juli 2017, 23:06:28 #94 Laatste wijziging: 5 juli 2017, 23:10:44 door Micmac
Hier de prijzen van de elektrische wagens te koop in België.

http://www.egear.be/elektrische-wagens/

De Toyota is hier de voordeligste aankoop met een hoog rijbereik als "Waterstofauto", wat mogelijk de echte toekomst is.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

barabas

Waterstof is véél te gevaarlijk net zoals LPG.

Micmac


Koter

De eigenaar van een golfkarretje schrok zich onlangs een hoedje toen hij een aanvankelijk proces-verbaal in de bus kreeg. Daarin stond vermeld dat zijn voertuig met nummerplaat 1-AZS-*** (om privacyredenen geven we de laatste drie cijfers niet mee, red.) begin juni met 143 km/u geflitst was op de Brusselse buitenring.

Opmerkelijk, want het voertuig dat met die nummerplaat geregistreerd is, is een golfkarretje dat moeite 25 km/u haalt. Bovendien heeft het een bereik van minder dan 20 kilometer.

Dus stuurde de eigenaar een vriendelijk antwoord naar de politie. "Kan u even verifieren op de gemaakte foto of het om hetzelfde voertuig gaat aub. Indien wel, zou ik graag deze officiele foto ontvangen zodat ik deze aan Guinness World Records kan bezorgen en zal ik met plezier de 77 euro betalen. Indien niet, kan u mij dan aub laten weten of ik verder nog iets moet doen, moet ik de verklaring nog bezorgen? Alvast bedankt voor uw antwoord."

Het antwoord van de politie volgde niet veel later. "Er is een fout opgetreden bij het aflezen van de nummerplaat. Wij vonden dit ook bijzonder ;). Het pv is geschrapt. U zal hier een excusebrief voor ontvangen. Er wordt geen verder gevolg gegeven aan het pv." Waarvan akte.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Het autosalon van Frankfurt heeft zijn deuren geopend doch veel autoconstructeurs stuurden hun kat, het lijkt onbelangrijk voor hen.

https://www.autogids.be/autonieuws/autosalon-frankfurt-2017/iaa-2017-onrust.html

Micmac

Nissan's GTR voor 2018 word een paradepaardje met led's en camera's, doch het V logo blijft nog een tijdje.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

Koter

Citaat van: Micmac op  3 oktober 2017, 21:51:29
Nissan's GTR voor 2018 word een paradepaardje met led's en camera's, doch het V logo blijft nog een tijdje.

Iets voor u Micmac? Daar blijf je de flikken wel mee voor, als je er tenminste mee kunt rijden.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  3 oktober 2017, 23:01:16
Citaat van: Micmac op  3 oktober 2017, 21:51:29
Nissan's GTR voor 2018 word een paradepaardje met led's en camera's, doch het V logo blijft nog een tijdje.

Iets voor u Micmac? Daar blijf je de flikken wel mee voor, als je er tenminste mee kunt rijden.

Als je denkt de Flikken aan 300 km/h voor te blijven dan kun je wel eens brut gestopt worden door een nagel-mat, ook al hebben we in België een tergend trage toegelaten maximumsnelheid, men zal ze moeten respecteren, ze is meestal gemaakt om de staatskas te spijzen, doch met de elektrische auto zal het gaan veranderen omdat je die kunt instellen op de toegelaten snelheid en men enkel op een Circuit topsnelheden mag uittesten.

Micmac

De Polestar-1  is uit, een goedkopere (volvo), de eigenaar is dochteronderneming van Volvo en de Chinese eigenaar van Volvo.

https://www.auto55.be/reportages/29229-het-volledige-verhaal-van-de-volvo-polestar-1

Micmac

Twee rondjes over Spa-Francorchamps met een beetje sneeuw, met de circuitwagen eerst een stille ronde en dan wat sneller.

https://youtu.be/s1X2qHW23t8

Micmac

François Bellot wil snelheid autowegen verhogen, Klojo Weyts is tegen.

Federaal minister van mobiliteit François Bellot (MR) wil vanaf volgend jaar de gewesten de maximumsnelheid op sommige snelwegen laten verhogen naar 130 km/u. Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is alvast tegen.