Een Autopraatje ontbreekt, dus . . . . . .

Gestart door Micmac, 17 december 2013, 23:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micmac


Micmac

KU Leuven ontwikkelt veiligere fietshelm

Studenten van de KU Leuven Campus Oostende/Brugge hebben een slimme fietshelm ontwikkeld.
Die verhoogt met allerlei technische snufjes de zichtbaarheid van de fietser en komt de stabiliteit bij het fietsen ten goede.
Er zijn nog geen contacten gelegd om de helm te commercialiseren, maar professor Hans Hallez raamt de kost van de gebruikte materialen op circa 100 euro.

Micmac


Micmac

Voor degenen die antislip willen volgen of totale wagenbeheersing zie volgende website.

http://www.slipway.be/nl/locaties

Micmac

19 oktober 2016, 15:44:10 #79 Laatste wijziging: 19 oktober 2016, 15:46:14 door Micmac
Het Salon van Parijs "1 tot 16" october heeft wat minder volk als anders maar er staan toch een deel nieuwe uitvoeringen bij.

http://www.autofans.be/tags/autosalon-parijs-2016

http://www.mondial-automobile.com/en/media/?categorie=brands

Micmac

1 november 2016, 19:31:30 #80 Laatste wijziging: 1 november 2016, 19:33:04 door Micmac
Het Chinese "Geely" eigenaar van Volvo brengt een goedkope SUV op de markt voor hen die Volvo een tikkeltje te duur vinden of niet hun gading vinden in het Logo.

http://passatworld.ru/showthread.php/223562-Kitajtsam-pokazali-novyj-krossover-Geely

Micmac

Voor de oldtimerliefhebbers is er dit weekend op de Heizel de tweede editie van Inter Classics Brussels .

http://interclassics.be/

Micmac

27 december 2016, 17:05:58 #82 Laatste wijziging: 28 december 2016, 00:30:59 door Micmac
Nog een beetje wachten en de Tesla kan ook vliegen  :LOL: :LOL:

https://www.youtube.com/watch?v=_a8JU-vIqZ4


Micmac

Wees niet te snel bij aankoop van een Elektrische wagen, er is ook nog Waterstof en tegen dat het één jaar verder is zijn die twee aan het concurreren en volgens mij is waterstof beter en hetzelfde aantal kilometers als diesel nu.
Energie op basis van waterstof heeft veel voordelen, maar tot nu was het in de wereldwijde energie-transitie een ondergeschoven kindje.
In België is er nu slechts één tankstation waar auto's op waterstof terechtkunnen.
Dat station is gebouwd door Air Liquide wat een Franse multinational is en een zeer grote producent van waterstof die in de Hydrogen Council een hoofdrol speelt, .
Nu afwachten wat het gaat worden maar de superzware tractiebatterijen van een elektrische auto is nu echt van het goede teveel.

Micmac


barabas

21 januari 2017, 22:41:53 #85 Laatste wijziging: 21 januari 2017, 22:43:25 door barabas
Citaat van: Micmac op 19 januari 2017, 23:46:26
Wees niet te snel bij aankoop van een Elektrische wagen, er is ook nog Waterstof en tegen dat het één jaar verder is zijn die twee aan het concurreren en volgens mij is waterstof beter en hetzelfde aantal kilometers als diesel nu.
Energie op basis van waterstof heeft veel voordelen, maar tot nu was het in de wereldwijde energie-transitie een ondergeschoven kindje.
In België is er nu slechts één tankstation waar auto's op waterstof terechtkunnen.
Dat station is gebouwd door Air Liquide wat een Franse multinational is en een zeer grote producent van waterstof die in de Hydrogen Council een hoofdrol speelt, .
Nu afwachten wat het gaat worden maar de superzware tractiebatterijen van een elektrische auto is nu echt van het goede teveel.


Waterstof is en blijft gevaarlijk, zeker in gas cilinders van 220 BAR.

Die dingen komen bij mij niet binnen, ik heb een waterstofgenerator die H² maakt uit water, helaas is dat maar 5l/minuut dus bruikbaar voor mijn toepassing maar niet om mee te rijden.

Micmac

Citaat van: barabas op 21 januari 2017, 22:41:53
Citaat van: Micmac op 19 januari 2017, 23:46:26
Wees niet te snel bij aankoop van een Elektrische wagen, er is ook nog Waterstof en tegen dat het één jaar verder is zijn die twee aan het concurreren en volgens mij is waterstof beter en hetzelfde aantal kilometers als diesel nu.
Energie op basis van waterstof heeft veel voordelen, maar tot nu was het in de wereldwijde energie-transitie een ondergeschoven kindje.
In België is er nu slechts één tankstation waar auto's op waterstof terechtkunnen.
Dat station is gebouwd door Air Liquide wat een Franse multinational is en een zeer grote producent van waterstof die in de Hydrogen Council een hoofdrol speelt, .
Nu afwachten wat het gaat worden maar de superzware tractiebatterijen van een elektrische auto is nu echt van het goede teveel.


Waterstof is en blijft gevaarlijk, zeker in gas cilinders van 220 BAR.

Die dingen komen bij mij niet binnen, ik heb een waterstofgenerator die H² maakt uit water, helaas is dat maar 5l/minuut dus bruikbaar voor mijn toepassing maar niet om mee te rijden.

Ik weet nog niet hoe productie wagen eruit zal zien.

Micmac

5 mei 2017, 19:56:17 #87 Laatste wijziging: 5 mei 2017, 19:59:08 door Micmac
De LEXUS LS opvolger krijgt allicht waterstof aandrijving en zal de benaming LS-FC krijgen, Toyota geloofd rotsvast is waterstof technologie en doet enorm aan onderzoek en testen.

Een waterstofauto is een elektrische auto die waterstof (H2) gebruikt als energiebron in plaats van een batterij.
De waterstof wordt in een brandstofcel met zuurstof (O2) uit de lucht omgezet in water (H2O) waarbij elektriciteit geproduceerd wordt die de elektromotor aandrijft.

Auto's op waterstof zijn zero-emissie en stil.

Micmac


Micmac

Dit zie je overal bijna gebeuren, maar in China had de autobestuurder prijs, de auto houd geen rekening met vrachtwagens.

https://www.youtube.com/watch?v=2XoFBn3QDtc