Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: jerryke op  2 april 2012, 01:20:29
Citaat van: Koter op  1 april 2012, 19:49:54
2 Marokkaanse broden (mag ook overschotten zijn van gewone broden of pistolets) in stukken trekken en samen met rozijnen (hoeveelheid is naar keuze) in een kom doen.
2 volledige eieren goed mengen en onder het brood mengen met een beetje melk.
1 liter melk opwarmen met 200 gram kristalsuiker, 1 pakje vanillepudding en 2 pakjes vanillesuiker.
Dit alles goed mengen en opwarmen (niet laten koken)
Dit over het broodmengsel gieten en alles kneden tot een broodpap.
De ovenschotel invetten met boter en +- 1 uur laten bakken in de oven op 175°.
Laten afkoelen en terwijl chocolade laten smelten in een "bain marie" en over de pudding gieten.


ha merciekes, zal dat deze week eens klaarmaken  ;D

staat weer in de oven, deze keer met overschot van pistolees

Beastje

Vandaag asperge soep(vers gemaakt)daarna patatjes met asperges en zelf bereid vleesbrood

Beastje

jerryke

vandaag eens lekker ouderwets  ;D ....frietjes met kip en appelmoes en sla

Micmac

20 april 2012, 19:49:49 #303 Laatste wijziging: 20 april 2012, 19:55:00 door Micmac
Marokaanse kruiden is eigenlijk mijn gerechtverbeteraar.


Ik gebruik bijna altijd "Ras El Hanout" en is een typisch marokkaanse kruidenmengeling en het betekent letterlijk "het beste van de winkel".


kabar

Wij eten seffes kabeljauw.

Beastje

Vandaag word het brocolie soep ,daarna rosbief mee de overschot van de brocolie met patatjes.
Als desert zelf bereide chocolade pudding
Beastje

Micmac

Het voorgerecht is al klaar



Nu versneden aardappelen in de schil met marjolijn, en dan moet ik nadenken , beenhesp en klein witloof of boontjes of  ???

jerryke

Citaat van: Micmac op 23 april 2012, 18:05:51
Het voorgerecht is al klaar



Nu versneden aardappelen in de schil met marjolijn, en dan moet ik nadenken , beenhesp en klein witloof of boontjes of  ???

dat was het hier vandaag met nog verse appelmoes en opgebakken aardappeltjes

Beastje

vandaag wortelsoep,daarna met de rest van de wortelen stoemp gemaakt met kabeljauwhaasje en als toetje yougout(bosbessen)
Beastje

Micmac

Citaat van: Beastje op 24 april 2012, 16:51:47
vandaag wortelsoep,daarna met de rest van de wortelen stoemp gemaakt met kabeljauwhaasje en als toetje yougout(bosbessen)


Past dat bij elkaar Beastje, ik zou het niet durven klaarmaken.

jerryke

ovenschotel met pasta, kip, courgette, ui,tomaat, een pittige tomatensaus en mozarella

Micmac

Varkenshaasje in paterkesmarinade met Leffe en voorjaarsgroentencrumble, was op minder dan twee uur klaar en het varkenshaasje was nog gebakken overschot van bij Pasen, zo zie je dat je eigenlijk niets moet wegkieperen.

jerryke

Citaat van: Micmac op 25 april 2012, 19:31:35
Varkenshaasje in paterkesmarinade met Leffe en voorjaarsgroentencrumble, was op minder dan twee uur klaar en het varkenshaasje was nog gebakken overschot van bij Pasen, zo zie je dat je eigenlijk niets moet wegkieperen.

paterkesmarinaden ????? vertel me eens hoe je die maakt, die lijkt me apart

Micmac

Citaat van: jerryke op 25 april 2012, 19:34:55
Citaat van: Micmac op 25 april 2012, 19:31:35
Varkenshaasje in paterkesmarinade met Leffe en voorjaarsgroentencrumble, was op minder dan twee uur klaar en het varkenshaasje was nog gebakken overschot van bij Pasen, zo zie je dat je eigenlijk niets moet wegkieperen.

paterkesmarinaden ????? vertel me eens hoe je die maakt, die lijkt me apart

Leffe of ander abdijbier, 2 eetlepels olijfolie, de balsamicoazijn, soyasaus, een fijngehakt sjalotje, en gember.
2 dl appelsiensap en de geraspte schil toe, look, fijngehakte ui, Ras-el-Hanout, zout en peper.

jerryke

Citaat van: Micmac op 25 april 2012, 20:19:56
Citaat van: jerryke op 25 april 2012, 19:34:55
Citaat van: Micmac op 25 april 2012, 19:31:35
Varkenshaasje in paterkesmarinade met Leffe en voorjaarsgroentencrumble, was op minder dan twee uur klaar en het varkenshaasje was nog gebakken overschot van bij Pasen, zo zie je dat je eigenlijk niets moet wegkieperen.

paterkesmarinaden ????? vertel me eens hoe je die maakt, die lijkt me apart

Leffe of ander abdijbier, 2 eetlepels olijfolie, de balsamicoazijn, soyasaus, een fijngehakt sjalotje, en gember.
2 dl appelsiensap en de geraspte schil toe, look, fijngehakte ui, Ras-el-Hanout, zout en peper.

hoeveel Ras-el-Hanout ? een mespuntje, een thee- of koffielepeltje of een soeplepel ?
Leffe toch maar een halve fles denk ik ?
balsamicoazijn en soyasaus is proeven denk ik......ben eens in de kast gaan kijken en ik heb alles hier, dus wordt dat in het weekend eens gemaakt, is er ergens nog iets waar ik moet opletten ?