Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kabar

Ik ga met mijn vrouw ook minstens één keer per maand op restaurant.

Koter

Citaat van: kabar op 12 februari 2012, 21:46:39
Ik ga met mijn vrouw ook minstens één keer per maand op restaurant.

Als ik onderweg ben ga ik alle dagen op restaurant.  :biggrinbounce:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

opgebakken aardappeltjes,schorseneren, appelcompote en een kortelet....en morgen wordt het boerenkoolstamppot met een beenhammetje en als dessert rijstpap

Beastje

Vandaag zelfbereid gahakt brood met patatjes en rode kool
Beastje

Beastje

Citaat van: jerryke op 12 februari 2012, 20:45:10
Citaat van: Koter op 12 februari 2012, 13:14:08
Citaat van: jerryke op 11 februari 2012, 14:09:44
geene tijd om vandaag te koken  ;D ;D ;D we hebben straks iets te vieren  :10_1_20: :10_1_20: :10_1_20: (zie aan de toog)

Citaat van: jerryke op 12 februari 2012, 12:52:17
vandaag uit eten met de familie  ;D ;D ;D

Het is daar alle dagen feest zeker?  :)

het is nu dat we er moeten van genieten, later kunnen we misschien niet meer  ;D










Groot gelijk Jerryke ,we nemen niks mee he eens hier gedaan.Dus nu profiteren zolang het nog kan
Beastje

Beastje

14 februari 2012, 13:04:25 #200 Laatste wijziging: 14 februari 2012, 13:06:00 door Beastje
oeps twee keer gepost  :oops:
Beastje

Beastje

Vandaag kippe soep daarna frietjes met rum steak
Beastje

jerryke


Beastje

17 februari 2012, 13:48:58 #203 Laatste wijziging: 17 februari 2012, 14:16:12 door Beastje
Gisteren brassen geweest met ventje in hasselt ,en hebben daar ook uit eten geweest.Vandaag Yucca (Cassave)met pollo frito



]

Beastje

jerryke

Citaat van: Beastje op 17 februari 2012, 13:48:58
Gisteren brassen geweest met ventje in hasselt ,en hebben daar ook uit eten geweest.Vandaag Yucca (Cassave)met pollo frito



]



:o  geef daar eens wat meer uitleg over  ;D

kabar

Vandaag allerlei gerookte vis: forel, zalm, garnalen en tonijn met gebakken patatjes.

jerryke

Citaat van: kabar op 17 februari 2012, 20:09:17
Vandaag allerlei gerookte vis: forel, zalm, garnalen en tonijn met gebakken patatjes.

hola dat is lekker....dat is een tip voor zondag, morgen is het spek met appelschijfjes en ik heb net zwart brood gebakken voor daarbij  :Tasty:

Beastje

Citaat van: jerryke op 17 februari 2012, 19:29:42
Citaat van: Beastje op 17 februari 2012, 13:48:58
Gisteren brassen geweest met ventje in hasselt ,en hebben daar ook uit eten geweest.Vandaag Yucca (Cassave)met pollo frito



]



:o  geef daar eens wat meer uitleg over  ;D





Wel Jerryke,ge schilt eerst de Yucca,daarrna rasp je de Yucca.Voeg er een eigeel aan toe ,beetje melk en anijs kruiden (naar smaak veel of weining)dan kneed je alles tot een vaste masa,als het de plat is ,voeg er dan wat Yucca aan toe .daarna rol je er ballekes van en bak ze in hete olie in een pan,tot ze mooi goudbruin zijn .Laat het smaken zou ik zeggen



Beastje

jerryke

Citaat van: Beastje op 18 februari 2012, 03:12:10
Citaat van: jerryke op 17 februari 2012, 19:29:42
Citaat van: Beastje op 17 februari 2012, 13:48:58
Gisteren brassen geweest met ventje in hasselt ,en hebben daar ook uit eten geweest.Vandaag Yucca (Cassave)met pollo frito



]



:o  geef daar eens wat meer uitleg over  ;D





Wel Jerryke,ge schilt eerst de Yucca,daarrna rasp je de Yucca.Voeg er een eigeel aan toe ,beetje melk en anijs kruiden (naar smaak veel of weining)dan kneed je alles tot een vaste masa,als het de plat is ,voeg er dan wat Yucca aan toe .daarna rol je er ballekes van en bak ze in hete olie in een pan,tot ze mooi goudbruin zijn .Laat het smaken zou ik zeggen





ha tof, volgende week eens kijken of ik zo een Yucca kan vinden....nog een vraagje....doe je daar saus bij en wat eet je daarbij ?

Beastje

geen saus jerryke,de Yucca  als die gebakken is smaakt heerlijk zonder saus gewoon de kiperbij en de Yucca
Beastje