Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: Beastje op 17 december 2011, 13:46:22
Seffens eten we preisoep ,daarna voor ventje nasi met kip en voor mij Tagliatelle met kaas en ham met broccoli(ventje lust geen kaas)






dat heb ik dus hier ook, de kleinzoon die eet ook geen kaas, nu maak ik de saus gewoon zonder kaas en voor ons strooi ik er de kaas gewoon over op het bord....ik heb ook al gedaan dat ik de saus in twee verdeelde in een pannetje en daarna de kaas in de saus deed dan hoefde ik geen verschillende schotels te maken

Beastje

Vandaag uit eten bij de chinees in Helcteren
Beastje

jerryke

wij zijn gaan eten in de "De Boyen " in Stokkem  :a_thumbsup_20:

Mathieu

Jerryke, hel goed daar zou ik zeggen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 18 december 2011, 18:40:43
Jerryke, hel goed daar zou ik zeggen.

Ik weet het Mathieu, wij gaan daar regelmatig eten en het is daar nog betaalbaar, voor € 15 p.p heb je daar heel goed gegeten

Beastje

19 december 2011, 12:35:21 #95 Laatste wijziging: 19 december 2011, 12:38:36 door Beastje
Vandaag Savooikool met spek

1 savooi  
 1 ui
 30 g boter
 200 g spekjes
 2 eieren
2 dl room
 2 el bloem
 Z/P, nootmuskaat, provencaalse kruiden

De buitenste bladeren van de savooienkool verwijderen, tot je de vaste krop overhoudt.
De harde kern verwijderen en kool in fijne reepjes snijden.
Ui grof hakken.
Spek in blokjes snijden als dat nog geen blokjes zijn.
De savooikool wassen en laten uitlekken.
Ui met spek lichtjes aanfruiten in de boter.
De helft van de savooikool toevoegen en onder voortdurend omscheppen met een houten lepel de kool op een matig vuur laten slinken.
De andere helft van de kool toevoegen en blijven omscheppen om alles goed te verhitten.
Zout, peper, nootmuskaat, provencaalse kruiden en wat water toevoegen en onder deksel gedurende 20 minuten laten stoven.
Af en toe omscheppen.
Eventueel de laatste minuten het deksel van de pan nemen om het teveel aan vocht te laten verdampen.
Op smaak brengen.
Eieren losroeren met 2 eetlepels bloem en room.
De savooikool hiermee mengen. 8 ovenschaaltjes of 1 grote schaal inboteren en de bereiding hierover verdelen.
Gedurende 15 minuten in een hete oven op 180 graden plaatsen.
Eventueel met een mesje langs de rand glijden alvorens het gerecht uit de vormpjes te halen of opdienen uit 1 grote ovenschotel.
Dit samen met purree










Beastje

jerryke

beenham, porei gestoofd en aardappelen en als dessert een potje yoghurt of een kaki

Beastje

Ik en ventje (ventje was gisteren jarig)zijn vandaag in hasselt gaan shopen ,en daarna gegeten in italiaans restaurant aan de media markt.
Beastje

jerryke

puree, kippebillen en een gemengde salade en hetzelfde dessert als gisteren  :oops: ....vanavond nog een appelvlaai gebakken voor de kleinzoon voor morgen op het werk en ik had nog wat deeg over en daar hebben we dan maar appelflappen van gebakken

[verwijderd door de beheerder]

Beastje

Vandaag word het ,Pita shoarma met frietjes

Beastje

Micmac

Citaat van: Beastje op 21 december 2011, 11:57:33
Vandaag word het ,Pita shoarma met frietjes



Als je het iets culinairder wilt doen, kan je de Pita in een ring van zo'n acht centimeter diameter in het midden van het bord leggen en krielaardappeltjes errond leggen en de garnering bovenop de pita.

jerryke

vandaag was het zuurkool met puree en een stukje mager varkensvlees

Beastje

Vandaag eten we patatjes met brocolie en boere worsten.


Beastje

jerryke

tagliatelli met scampi  ;D

Beastje

Vandaag met de kids gaan uit eten (om zevenuur )
Beastje