Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micmac

Citaat van: kabar op 26 mei 2016, 19:54:10
gebakken zalm met puré

Hier voor morgen ook gegrilde zalm maar met aardappelen in de schil op de BBQ.

xofie

hier wordt het maar een beetje rare kost, een buurvrouw heeft een taart voor ons gebakken
en Danny moest deze ochtend taart eten, ja wat dacht je nou heeft hij niet gedaan, dus eet
hij als middagmaal een groot stuk taart, en ikke spekjes met omelet  :lachrol:

jerryke

had nog een portie lasagna in de diepvries staan....dus lekker makkelijk vandaag  ;D

xofie

vandaag gegeten bij een chinese thai, heel lekker maar vraag me niet wat we hebben gegeten
en
lekkere linzensoep gemaakt

Koter

Citaat van: xofie op 16 juni 2016, 00:44:54
vandaag gegeten bij een chinese thai, heel lekker maar vraag me niet wat we hebben gegeten
en
lekkere linzensoep gemaakt

Chinese Thai hebben hondenvlees als specialiteit.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Citaat van: Koter op 16 juni 2016, 00:49:23
Citaat van: xofie op 16 juni 2016, 00:44:54
vandaag gegeten bij een chinese thai, heel lekker maar vraag me niet wat we hebben gegeten
en
lekkere linzensoep gemaakt

Chinese Thai hebben hondenvlees als specialiteit.

lol

Micmac

Mosselen van Laevers Diest, aan 20 stuks per kg, gigantisch grote schelpen en volledig gevuld, dit is te danken aan de hangcultuur en de vraag van toprestaurants, ik had vier kilo kunnen afsnoepen en met een volgranenbrood van een plaatselijke bakker en wat bruine Leffe was dit avondmenu alweer een topper, mensen die deze mosselen zien geloven hun eigen ogen niet .

jerryke

Citaat van: Micmac op 17 juni 2016, 20:28:49
Mosselen van Laevers Diest, aan 20 stuks per kg, gigantisch grote schelpen en volledig gevuld, dit is te danken aan de hangcultuur en de vraag van toprestaurants, ik had vier kilo kunnen afsnoepen en met een volgranenbrood van een plaatselijke bakker en wat bruine Leffe was dit avondmenu alweer een topper, mensen die deze mosselen zien geloven hun eigen ogen niet .

wij hadden hier vandaag Hollandse nieuwe (maatjes)  :a_thumbsup_20: .... en die waren heel lekker en goed vast, daar een slaatje (koude schotel ) en stokbrood bij

jerryke

deze middag in de Makro van Alleur ballekes in Luikse saus gegeten met frietjes  :Tasty: en voor vanavond is het gerookte paling met een lekker verse boterham

xofie

ik had een verse maar heel dikke linzensoep en daarna een kippenboutje, vanavond weet ik het nog niet

jerryke

biefstuk met frietjes en sla uit onze hof  ;D

Koter

Citaat van: jerryke op 20 juni 2016, 15:59:59
biefstuk met frietjes en sla uit onze hof  ;D

Zeker dat het niet uit mijne hof is?  :LOL:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 20 juni 2016, 17:04:37
Citaat van: jerryke op 20 juni 2016, 15:59:59
biefstuk met frietjes en sla uit onze hof  ;D

Zeker dat het niet uit mijne hof is?  :LOL:

pppfffttt als ge dat wilt kom ik de volgende keer die wel bij u halen  :devil_whip:

proske

Citaat van: Micmac op 17 juni 2016, 20:28:49
Mosselen van Laevers Diest, aan 20 stuks per kg, gigantisch grote schelpen en volledig gevuld, dit is te danken aan de hangcultuur en de vraag van toprestaurants, ik had vier kilo kunnen afsnoepen en met een volgranenbrood van een plaatselijke bakker en wat bruine Leffe was dit avondmenu alweer een topper, mensen die deze mosselen zien geloven hun eigen ogen niet .

  Dat is dus 50 gr per mossel ? Dat is niet zoooooo uitzonderlijk . In Beringen lopen er wel meer rond . Wat dacht je van jullie  burgemeester ............ :4_1_72: :4_1_72:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Micmac

Citaat van: proske op 20 juni 2016, 23:49:47
Citaat van: Micmac op 17 juni 2016, 20:28:49
Mosselen van Laevers Diest, aan 20 stuks per kg, gigantisch grote schelpen en volledig gevuld, dit is te danken aan de hangcultuur en de vraag van toprestaurants, ik had vier kilo kunnen afsnoepen en met een volgranenbrood van een plaatselijke bakker en wat bruine Leffe was dit avondmenu alweer een topper, mensen die deze mosselen zien geloven hun eigen ogen niet .

  Dat is dus 50 gr per mossel ? Dat is niet zoooooo uitzonderlijk . In Beringen lopen er wel meer rond . Wat dacht je van jullie  burgemeester ............ :4_1_72: :4_1_72:

Ik haal mijn mosselen in Diest, daar kan je enkel Super jumbo of goudmerk krijgen en met wat geluk de ster, heeft niets met Beringen te maken.
Extra : kleinste mosselen van meer dan 70 stuks per kilo
Super : meer dan 60 stuks per kilo
Imperial : 51 tot 60 stuks
Jumbo : 43 tot 50 stuks
Super jumbo : 35 tot 43 stuks
Goudmerk : 31 tot 42 stuks
Sterrestaurants : van 20 tot 30 stuks per kilo