Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xofie

ik maak deze middag stoofvlees klaar voor de dochter

Micmac

3 mei 2016, 18:21:53 #1891 Laatste wijziging: 3 mei 2016, 18:30:36 door Micmac
Kip met spagetti in de wok.

INGREDIËNTEN

350 g kipfilet
1 ui
2 wortelen
0.25 Chinese kool
1 kleine prei
1 rode paprika
5 cm gember
3 el Solo Vloeibaar
2 el sojasaus
1 el bruine suiker
1 Bouillon keteltje Groenten
300 g spagetti
1 blokje Bouillon
1 bosje verse koriander
Pijnboompitten


BEREIDING


Snijd de kip in beet klare stukken.
Pel en snipper de ui fijn.
Schraap de wortelen en snijd ze in beetklare plakjes.
Snipper de kool en de prei in fijne reepjes.
Verwijder de steel, de zaadjes en witte zaadlijsten uit de paprika en snijd het vruchtvlees in reepjes.
Pel en rasp de gember.
Laat de wok goed heet worden , giet er 3 eetlepels vloeibare margarine in en bak er de ui in aan.
Roerbak er dan de kip bij gedurende 5 minuten.
Kruid ondertussen met de gember, de sojasaus en de bruine suiker .
Voeg de groenten, het Bouillonketeltje en enkele eetlepels water toe en roerbak 5 minuten.
Proef na en kruid indien nodig.
Kook ondertussen de spagetti gaar in water met het bouillonblokje en giet af.
meng de rijst met de bereiding in de wok of schik de rijst op de borden en verdeel er de bereiding uit de wok over.
Werk af met grof gehakte koriander.
Je kan in dit gerecht eindeloos varieren met groenten maar let erop dat de groenten altijd beetgaar blijven.
Voeg ze als laatste toe en roerbak kort.
Laat de wok altijd eerst goed warm worden voor je begint te koken want dan is het vlees dichtgeschroeid en dat komt het sappige van het vlees ten goede.
Je kan de kipfilet ook 15 minuten marineren in de sojasaus met de gember en de suiker.
Je kan tijd winnen door kant-en-klare gemengde wok groenten te gebruiken.
Een teentje gehakte look of een beetje lookpoeder zal het gerecht een pittig accent geven.
Vervang de koriander geheel of gedeeltelijk door jonge versnipperde uitjes als je graag een pittiger accent hebt.
Werk af met gegrilde sesamzaadjes en pijnboompitten als je graag een zeer knapperig accent aan de bereiding wil geven.

jerryke

porei gestoofd, kabeljauw en aardappeltjes en als dessert pudding met muizekeutelkes

Micmac

4 mei 2016, 15:26:36 #1893 Laatste wijziging: 10 mei 2016, 23:31:08 door Micmac
Had gisteren zoveel over dat ik vandaag nog genoeg heb, en denkelijk is de saus beter dan gisteren, doch er gaan nog erwten en mais bij een deel van de saus om het verschil te proeven.

xofie

Verse spinaziepuree met kippenworst

kabar

Wollen kouskes met Bockworst.

Micmac

Zalmkost, ja ik ben een zalmmonster.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

xofie

Citaat van: kabar op 12 mei 2016, 19:51:42
Wollen kouskes met Bockworst.

Kabareke wat zijn wollen kouskes ??

kabar

Citaat van: xofie op 12 mei 2016, 21:18:48
Citaat van: kabar op 12 mei 2016, 19:51:42
Wollen kouskes met Bockworst.

Kabareke wat zijn wollen kouskes ??
Labbonen

xofie

13 mei 2016, 15:24:09 #1899 Laatste wijziging: 13 mei 2016, 17:10:04 door xofie
dank Kabareke, kende ik niet

vandaag gestoofde prei, met gekookte hesp op blokjes gesneden, room eronder en gran padano
is een recept dat is ontstaan, toen ik teveel prei had en teveel hesp, zeer lekker probeer maar eens
wij eten het zonder aardappelen maar met puree erbij is het nog lekkerder

jerryke

vandaag een croque met wat salade, morgen een broodje afgebakken en daar gerookte zalm en nog vanalles tussen, zondag gaan we met de hele familie uit eten en maandag is het zalm met asperges en kroketjes....en dinsdag weet ik nog niet

Micmac

Kabeljauw met selderpuree en twee grote aardappelen was het tweepersoonsgerecht van vandaag.

xofie

gemarineerde kalkoen met witloofsla

kabar

vidé met gebakken aardappeltjes

jerryke

Citaat van: kabar op 19 mei 2016, 22:29:52
vidé met gebakken aardappeltjes
dat is hier voor morgen, maar wel met frietjes dan......vandaag verse lasagna gemaakt  :Tasty: en een portie is in de diepvries beland voor de volgende keer  ;D ...... voor zaterdagmiddag is er bloedworst met appelschijven en zelf gebakken zwart brood voorzien