Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xofie

een solomillo is het beste stukje van het rund

Micmac

Citaat van: kabar op 19 juli 2015, 21:59:29
Hier is het jaar in-jaar uit elke zondag biefstuk friet.

Is dat niet wat eentonig Kabar  ???

xofie

vandaag gaan we eten en morgen ook, wat een luxe
ik denk tot de hittegolf voorbij is dat we alle dagen
zullen gaan eten

kabar

Heb daarnet Bockworsten met choucroute gegeten. Lekker!

Micmac

Citaat van: kabar op 20 juli 2015, 22:22:42
Heb daarnet Bockworsten met choucroute gegeten. Lekker!

Hier in paal was het ook zoiets met riesling.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

jerryke

kip in de oven met pasta

xofie

Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 17:17:34
kip in de oven met pasta

oven op daar is het hier te warm voor

jerryke

Citaat van: xofie op 25 juli 2015, 17:31:39
Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 17:17:34
kip in de oven met pasta

oven op daar is het hier te warm voor

neen hier was het niet te warm, deze voormiddag met de regen de venster de hele tijd open gezet en het was toen zelfs frisjes in de keuken....anders had ik de airco wel aangezet

xofie

Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 22:23:42
Citaat van: xofie op 25 juli 2015, 17:31:39
Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 17:17:34
kip in de oven met pasta

oven op daar is het hier te warm voor

neen hier was het niet te warm, deze voormiddag met de regen de venster de hele tijd open gezet en het was toen zelfs frisjes in de keuken....anders had ik de airco wel aangezet

ik weet dat je er niet mee aan het lachen bent want ik heb het nog maar net geplaatst, maar toch .........

jerryke

Citaat van: xofie op 25 juli 2015, 23:57:24
Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 22:23:42
Citaat van: xofie op 25 juli 2015, 17:31:39
Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 17:17:34
kip in de oven met pasta

oven op daar is het hier te warm voor

neen hier was het niet te warm, deze voormiddag met de regen de venster de hele tijd open gezet en het was toen zelfs frisjes in de keuken....anders had ik de airco wel aangezet

ik weet dat je er niet mee aan het lachen bent want ik heb het nog maar net geplaatst, maar toch .........

dat van jou had ik nog niet gelezen, maar hier staan 2 grote verplaatsbare airco's

xofie

Citaat van: jerryke op 26 juli 2015, 01:06:52
Citaat van: xofie op 25 juli 2015, 23:57:24
Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 22:23:42
Citaat van: xofie op 25 juli 2015, 17:31:39
Citaat van: jerryke op 25 juli 2015, 17:17:34
kip in de oven met pasta

oven op daar is het hier te warm voor

neen hier was het niet te warm, deze voormiddag met de regen de venster de hele tijd open gezet en het was toen zelfs frisjes in de keuken....anders had ik de airco wel aangezet

ik weet dat je er niet mee aan het lachen bent want ik heb het nog maar net geplaatst, maar toch .........

dat van jou had ik nog niet gelezen, maar hier staan 2 grote verplaatsbare airco's

dat is wel handig, ik denk dat we er ons ook ene gaan aanschaffen voor de keuken, eens
gaan kijken wat die krengen kosten

xofie

ofwel maak ik spaghetti a la carbonara, oftewel gaan we uit eten naar de chinees

jerryke

Citaat van: xofie op 26 juli 2015, 15:07:28
ofwel maak ik spaghetti a la carbonara, oftewel gaan we uit eten naar de chinees

hier was het vandaag van uit de frituur  ;D

jerryke



mijn vriendin heeft cupcakes gebakken, lekker

Appelkaneelcupcakes

voor de cupcakes : 250 gr zelfrijzende bloem, 225 gr kristalsuiker, 5 tl kaneelpoeder, 110 ml zonnebloemolie, 2 eiren, 175 ml melk, 1 appel geschild in blokjes, 100 gr lichtbruine basterdsuiker .
Voor het glazuur : 25 gr ongezouten boter gesmolten, 4 el golden syrup ( ik neem honing) 2 el lichtbruine basterdsuiker .
Verwarm de oven op 180 gr. vet bakblik in voor 12 cupcackes ( bij mij zijn het wel 18 stuks geworden) . zeef het zelfrijzend bakmeel, de fijne kristalsuiker en 1 theelepel van het kaneel boven de mengkom.
Meng in een ander kom de olie, eieren en melk door elkaar. Roer dit door het mengsel van het zelfrijzend bakmeel, de fijne kristalsuiker en kaneel totdat ze net zijn gemengd ! Spatel de appels er voorzichtig doorheen.
Meng de lichtbruine basterdsuiker en de over gebleven kaneel.
Schep het beslag ik bakvormen, tot de bodem bedekt is. Schep een volle theelepel van de kaneelsuiker op het beslag. Doe er wat beslag over zodat de suiker net bedekt is. Herhaal met nog een theelepel kaneelsuiker. eindig met het overgebleven beslag.
bak de cupcackes 20 a 25 minuten in de oven tot ze goudgeel en gerezen zijn.
verwarm voor het glazuur de boter, de honing en de suiker in een pan op midden hoog vuur. roer tot de boter gesmolten is, smeer het glazuur over de warme cupcackes.. herhaal als de glazuur door de cackes is geabsorbeerd.

Micmac

Ziet er mooi uit die 4 el golden syrup of honing is mogelijk ook te vervangen door gember olie . :a_thumbsup_20: