Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

5 juni 2015, 20:01:51 #1455 Laatste wijziging: 5 juni 2015, 20:07:18 door Mathieu
Voor mij met dit weer, morgen, middag en avond. Salade, komkommer, tomaten, ajuintjes, en vers gekookte vis (afgekoeld en de vis liefst nog zelf gevangen ook)) en dat mogen ze me alle dagen voorzetten. Heb daar geen enkel probleem mee. Natuurlijk wel met mayo of met zelf gemaakte dressing.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: jerryke op  5 juni 2015, 16:51:15
hier koude schotel met zalm

dit is het geworden

proske

Citaat van: Mathieu op  5 juni 2015, 20:01:51
Voor mij met dit weer, morgen, middag en avond. Salade, komkommer, tomaten, ajuintjes, en vers gekookte vis (afgekoeld en de vis liefst nog zelf gevangen ook)) en dat mogen ze me alle dagen voorzetten. Heb daar geen enkel probleem mee. Natuurlijk wel met mayo of met zelf gemaakte dressing.

Moet gij een paar vissen hebben ? Kom maar af  :bye_smiley:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Micmac

Dat ziet er prima uit, dat lust ik ook wel.

xofie

amai Jerryke hoe mooi !!!!! Proficiat !!!!!

xofie

morgen gebraden kip van de markt, en ja barabas dat hoort ook bij het koken  :lachrol:

jerryke

Citaat van: xofie op  6 juni 2015, 00:02:52
morgen gebraden kip van de markt, en ja barabas dat hoort ook bij het koken  :lachrol:

dat is ne tip, morgen gaan we naar de Real in Aken en daar staat ook altijd zo eene kraam, wat appelmoes en frietjes erbij en een kom sla vanuit den hof ....lekker

proske

Citaat van: jerryke op  6 juni 2015, 01:06:01
Citaat van: xofie op  6 juni 2015, 00:02:52
morgen gebraden kip van de markt, en ja barabas dat hoort ook bij het koken  :lachrol:

dat is ne tip, morgen gaan we naar de Real in Aken en daar staat ook altijd zo eene kraam, wat appelmoes en frietjes erbij en een kom sla vanuit den hof ....lekker

En ik laat vanavond de chinees komen . :smil414ae0fb30e96:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

jerryke

dadelijk BBQ en ik mag zo aanschuiven  ;D

xofie

ik heb deze middag bloemkool met petatjes en worst gemaakt

Mathieu

Ik ben met deze temperatuur geen voorstander van warm eten. geef mij de koude schotels dan maar, zonder iets warms erbij, kan ik heerlijk van smullen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 12 juni 2015, 23:50:47
Ik ben met deze temperatuur geen voorstander van warm eten. geef mij de koude schotels dan maar, zonder iets warms erbij, kan ik heerlijk van smullen.

dat stond er hier ook op de menu  ;D

Micmac

13 juni 2015, 01:36:28 #1467 Laatste wijziging: 13 juni 2015, 01:41:17 door Micmac
stond er hier ook op de menu maar ik had ook volk en daarom ook nog een paar chocotoff en wat droge glazuurtaarten om ze te doen watertanden, maar deze taarten zijn wel subliem in kwaliteit en prijs.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

jerryke

Handige keukentips

•Iedereen herkent dit wel: je breekt één of meerdere eieren boven een beker of bakje en er valt per ongeluk een stukje van de eischaal in.  Het is dan vaak lastig om dat stukje er weer uit te vissen. Als je eerst je vinger nat maakt is het een stuk gemakkelijker om het stukje van de eischaal er weer uit te vissen.

•Heb je echt heel weinig werkruimte in de keuken? Trek dan een lade naar voren en leg daar een grote snijplank op om wat extra ruimte te creëren.

•Als je een halve avocado in de koelkast bewaard, wordt hij al snel bruin. Door een beetje citroensap over het vruchtvlees van de avocado te druppelen, wordt de avocado niet bruin.

•Om mooie plakken cake te snijden, maak je je mes eerst nat met warm water en snijd je daarna je cake.

•Bind een stukje vershoudfolie of een plastic zakje om de steeltjes van een tros bananen. Op deze manier blijven je bananen een stuk langer goed.

•Heb jij ook wel eens last van een snijplank die verschuift tijdens het snijden. Leg dan een nat keukenpapiertje onder je snijplank en je probleem is opgelost.

xofie

vandaag is het feest, vrienden van ons vieren hun 45e huwelijksverjaardag