Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xofie

op zaterdag is het hier steeds kip aan het spit van de markt

jerryke

Citaat van: xofie op  9 mei 2015, 16:59:51
op zaterdag is het hier steeds kip aan het spit van de markt
lekker, daar wat frietjes of opgebakken aardappeltjes bij en appelmoes

Micmac

Gezond wit vlees, meer moet dat niet zijn.

xofie

Morgen spinaziepuree en kippenworst, vermits wij weinig aardappelen eten is dat een festijn

jerryke

morgen uit eten  ;D ...maandag biefstuk, gebakken aardappeltjes uit de oven en bloemkool (als het warm weer is dan wordt die koud gegeten en is het koud dan met een witte saus)

xofie

Citaat van: jerryke op 10 mei 2015, 00:50:26
morgen uit eten  ;D ...maandag biefstuk, gebakken aardappeltjes uit de oven en bloemkool (als het warm weer is dan wordt die koud gegeten en is het koud dan met een witte saus)

gebakken aardappeltjes uit de oven heb ik nog nooit gedaan, hoe doe je dat ??

proske

Citaat van: xofie op 10 mei 2015, 01:17:22
Citaat van: jerryke op 10 mei 2015, 00:50:26
morgen uit eten  ;D ...maandag biefstuk, gebakken aardappeltjes uit de oven en bloemkool (als het warm weer is dan wordt die koud gegeten en is het koud dan met een witte saus)

gebakken aardappeltjes uit de oven heb ik nog nooit gedaan, hoe doe je dat ??

Ge bakt eerst uw aardappeltjes , ge steekt ze efkes in de oven en floep ...ge haalt ze er terug uit . En klaar is kees . Sorry ..en klaar zijn de aardappeltjes . :4_1_201:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

xofie

Citaat van: proske op 10 mei 2015, 01:20:09
Citaat van: xofie op 10 mei 2015, 01:17:22
Citaat van: jerryke op 10 mei 2015, 00:50:26
morgen uit eten  ;D ...maandag biefstuk, gebakken aardappeltjes uit de oven en bloemkool (als het warm weer is dan wordt die koud gegeten en is het koud dan met een witte saus)

gebakken aardappeltjes uit de oven heb ik nog nooit gedaan, hoe doe je dat ??

Ge bakt eerst uw aardappeltjes , ge steekt ze efkes in de oven en floep ...ge haalt ze er terug uit . En klaar is kees . Sorry ..en klaar zijn de aardappeltjes . :4_1_201:

dus gewoon aardappeltjes bakken in de pan, ja dat doe ik ook nu, waarom zou ik ze dan nog in de oven steken ?? ?? ??

jerryke

Citaat van: xofie op 10 mei 2015, 01:17:22
Citaat van: jerryke op 10 mei 2015, 00:50:26
morgen uit eten  ;D ...maandag biefstuk, gebakken aardappeltjes uit de oven en bloemkool (als het warm weer is dan wordt die koud gegeten en is het koud dan met een witte saus)

gebakken aardappeltjes uit de oven heb ik nog nooit gedaan, hoe doe je dat ??

aardappelen in blokjes snijden, even afkoken...ze op een of in een ovenschaal doen, kruiden met rozemarijn, een beetje paprika poeder en wat peper.....met een beetje olijfolie besprenkelen (niet te veel) en in de oven doen op 200 graden gedurende +/- 40 minuten ....halverwege even omroeren zodat ze niet gaan plakken aan je ovenschaal....oja ik gebruik altijd een vaste aardappel hiervoor type Nicolaas ....en wij gebruiken hier geen zout, dus als jij zout wil moet je dat bij het kookwater doen

jerryke

doeme had ik niet gebakken, krijg ik deze voormiddag een telefoontje dat ik bezoek krijg tegen 4 uur en ik was niet thuis  :Doh3: ....thuis gekomen om 13.00 uur en maar dadelijk begonnen, ben wel steeds voorzien voor onverwacht bezoek....kwart na 2 was ik klaar en dit is het resultaat vlaai en cupcakes


xofie

Prachtig !!!!!!!!

Flurk

Amaai mijn oor............ EN DAT DAN NOG OP MOEDERKESDAG........... :d_clap_20: :d_clap_20: :d_clap_20:

Micmac

Citaat van: jerryke op 10 mei 2015, 16:43:27
doeme had ik niet gebakken, krijg ik deze voormiddag een telefoontje dat ik bezoek krijg tegen 4 uur en ik was niet thuis  :Doh3: ....thuis gekomen om 13.00 uur en maar dadelijk begonnen, ben wel steeds voorzien voor onverwacht bezoek....kwart na 2 was ik klaar en dit is het resultaat vlaai en cupcakes



Mailt eens een stukje fruit- :LOL:vla door Jerryke.

jerryke

Citaat van: Micmac op 10 mei 2015, 22:28:26
Citaat van: jerryke op 10 mei 2015, 16:43:27
doeme had ik niet gebakken, krijg ik deze voormiddag een telefoontje dat ik bezoek krijg tegen 4 uur en ik was niet thuis  :Doh3: ....thuis gekomen om 13.00 uur en maar dadelijk begonnen, ben wel steeds voorzien voor onverwacht bezoek....kwart na 2 was ik klaar en dit is het resultaat vlaai en cupcakes



Mailt eens een stukje fruit- :LOL:vla door Jerryke.


:Doh3: :Doh3: :Doh3: pech die hebben alles opgegeten, juist nog 1 cupcakje is over .....lol ze vroegen waar die bakker ne winkel had ze wilden daar ook al vlaai gan kopen  :crylaugh:

xofie

da's leuk zo'n compliment