Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

proske



  Ja , als ge zo wat contacten hebt , kan  je wel wat bereiken .
Ik had ook zo ' n goede band met mijn eskadronscommandant . Hij nodigde mij uit op de elfurenmis en vroeg me of ik zijn dochter al gezien had . " Jawel mijn kapitein " En of ik wel eens met haar wilde uitgaan ? "Jawel mijn kapitein" 
En omdat ik zo eerlijk was , kreeg ik veertien dagen PK aan mijn been . :smil414ae0fb30e96:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Flurk

Om terug on topic te komen...........Vanavond staat er rode kool met dik gesneden spek op het menu.........we zien op geen calorie meer of minder. :4_1_72:

jerryke

Citaat van: Flurk op 27 april 2015, 17:19:48
Om terug on topic te komen...........Vanavond staat er rode kool met dik gesneden spek op het menu.........we zien op geen calorie meer of minder. :4_1_72:

hier was het een kipgehaktgebraadje met verse champions in roomsaus en verse frietjes, dat was normaal voor gisteren bestemd en de overschot van het vlees was dan voor vandaag met sla en opgebakken aardappeletjes....dus voor morgen is de menu al gekend

proske


Wij hebben friet met een woonwagenbewonerzondervasteverblijfplaatsstick met tomatensaus gegeten . :schol: 
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

jerryke

voor de snoepers onder jullie  ;D

Bokkenpootjes met vulling van koffiecrème


Ingrediënten voor 20 koekjes
Voor het deeg:
125 gr eiwit (is van +- 4 eieren)
100 gr amandelpoeder
4 el amandelschilfers
135 gr suiker
100 gr bloemsuiker
25 gr   patisseriebloem
Voor de vulling en de afwerking:
1,5 dl slagroom
150 gr pure chocolade
15 gr    bloemsuiker
4 el sterke koffie

Verwarm de oven voor op 180 °C. Meng het amandelpoeder met 100 g bloemsuiker. Klop de eiwitten samen met de suiker stijf. Roer de bloemsuikermengeling onder het stijfgeklopte eiwit en zeef er de bloem over. Roer goed.

Doe het deeg in een spuitzak en spuit op een met bakpapier beklede bakplaat (de koekjes mogen ± 8 cm groot zijn). Strooi er de amandelschilfers over.

Zet 15 à 20 min. in de voorverwarmde oven. Haal uit de oven en schuif het bakpapier van de bakplaat. Laat volledig afkoelen.

Klop de slagroom met de bloemsuiker op tot een stevig geheel. Voeg de koude koffie toe en meng goed.

Doe de koffieroom in een spuitzak en spuit op de helft van de koekjes. Leg er steeds een ander koekje bovenop.

Breek de pure chocolade in stukjes en smelt au bain-marie (plaats daarvoor een hittebestendige mengkom op een kleinere kookpot met heet water, de bodem van de kom mag het water niet raken).
Serveren:

Dip de uiteinden van de koekjes in de chocolade. Leg in een schaal en laat de chocolade opstijven. Bewaar de koekjes in de koelkast.

deze staan in de oven nu  ;D


Flurk

Citaat van: proske op 28 april 2015, 00:15:07

Wij hebben friet met een woonwagenbewonerzondervasteverblijfplaatsstick met tomatensaus gegeten . :schol: 
:4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72:

xofie

steak met rauw witloofsla

Mathieu

Gisteren hebben we in Schoten in de Riddershoeve uitstekend gegeten. Op zeker moment kregen we daar " rauwe vis ( rood) en die was super lekker. Misschien iemand van jullie die de naam kent, Jerryke zeker.......
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 28 april 2015, 14:01:29
Citaat van: proske op 28 april 2015, 00:15:07

Wij hebben friet met een woonwagenbewonerzondervasteverblijfplaatsstick met tomatensaus gegeten . :schol:  
:4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72:

Proske die saus van die woonwagenbewonerszondervasteverblijfplaats is ook lekker en pikant.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: xofie op 28 april 2015, 15:44:39
steak met rauw witloofsla

Daar heerlijke frietjes bij met die speciale saus die Proske daar ook gebruikt, een luxe om te eten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 27 april 2015, 17:19:48
Om terug on topic te komen...........Vanavond staat er rode kool met dik gesneden spek op het menu.........we zien op geen calorie meer of minder. :4_1_72:


En daar nog een koppel eikes bij met dikke sneden zwart brood. Het spek mag dan zelfs licht gezouten zijn. hmhmhmhmhmhmhmhmhmm
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

lekkere loze vinken gegeten vandaag

proske


Elke vrijdag , zolang het seizoen het toelaat , zullen het gekookte asperges zijn , met bloemige aardappelen , een geklaard botersausje en eieren (lichtgekookt ) en over alles verse gemalen peterselie gedropt .

Van de pellen wordt een bouillon getrokken die voor soep , maar ook voor saus kan gebruikt worden . De overige (weinige) asperges worden koud ,  in de hesp of gerookte zalm gerold als voorgerecht of hapje bij een aperitiefje . Dat is dan voor morgen ziet u ? :Tip-Hat:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

jerryke

Citaat van: proske op  8 mei 2015, 23:34:04

Elke vrijdag , zolang het seizoen het toelaat , zullen het gekookte asperges zijn , met bloemige aardappelen , een geklaard botersausje en eieren (lichtgekookt ) en over alles verse gemalen peterselie gedropt .

Van de pellen wordt een bouillon getrokken die voor soep , maar ook voor saus kan gebruikt worden . De overige (weinige) asperges worden koud ,  in de hesp of gerookte zalm gerold als voorgerecht of hapje bij een aperitiefje . Dat is dan voor morgen ziet u ? :Tip-Hat:

hoelaat eten jullie op vrijdag  ;D

jerryke

Citaat van: Mathieu op 30 april 2015, 19:50:18
Gisteren hebben we in Schoten in de Riddershoeve uitstekend gegeten. Op zeker moment kregen we daar " rauwe vis ( rood) en die was super lekker. Misschien iemand van jullie die de naam kent, Jerryke zeker.......

bruin = tonijn
roze = zalm
rood = knorhaan