Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xofie

Citaat van: jerryke op 26 februari 2015, 15:27:38
Citaat van: xofie op 26 februari 2015, 14:05:26
Citaat van: barabas op 26 februari 2015, 09:18:05
Citaat van: Koter op 26 februari 2015, 00:21:47
Citaat van: Mathieu op 26 februari 2015, 00:21:03
Het is niet elkeengegeven om die te bakken zoals het hoort. En dan heeft elkeen nog zijn voorkeur, bij mij moet het bloed er liefst nog uitlopen bij het snijden. Dat heeft een speciale naam maar die schiet me nu niet te binnen.

Bleu

Voor mij ook "bleu", een echte Chef noemt dat "Bleu Chaud"

die Bleu Chaud wil zeggen dat de steak ook vanbinnen warm moet zijn, ik heb eens een chef weten foeteren op zijn personeel dat ze geen steak "Bleu Chaud" op tafel konden brengen

een steak moet al op kamertemperatuur zijn voor je hem bakt

Citaat van: proske op 26 februari 2015, 14:23:08

 Het eerste wat mijn leraar zei , was , doe nooit zout op ongebakken vlees .  Het haalt je sap (vocht ) eruit . Zijn manier was , peper één kant licht in , schroei het vlees dicht en zout daarna .

Tweede punt dat ik nooit gehoord heb van mijn bompa , zout en peper op je sla . Zout om dezelfde reden als hierboven en peper ?

Mijn grootouders hadden een restaurant . IETS heb ik dus wel van hen geleerd .    :Tip-Hat:

neen op gewone sla zeker niet, wel als ik tomatensla of witloofsalade maak dan doe ik daar een klein beetje zout op en wat peper

in een restaurant is het onmogelijk om een steak op kamertemperatuur te krijgen, tenzij er op voorhand besteld is,
dus er moet een ander truukje voor zijn

jerryke

Citaat van: proske op 26 februari 2015, 18:20:18
Citaat van: jerryke op 26 februari 2015, 15:27:38
Citaat van: xofie op 26 februari 2015, 14:05:26
Citaat van: barabas op 26 februari 2015, 09:18:05
Citaat van: Koter op 26 februari 2015, 00:21:47
Citaat van: Mathieu op 26 februari 2015, 00:21:03
Het is niet elkeengegeven om die te bakken zoals het hoort. En dan heeft elkeen nog zijn voorkeur, bij mij moet het bloed er liefst nog uitlopen bij het snijden. Dat heeft een speciale naam maar die schiet me nu niet te binnen.

Bleu

Voor mij ook "bleu", een echte Chef noemt dat "Bleu Chaud"

die Bleu Chaud wil zeggen dat de steak ook vanbinnen warm moet zijn, ik heb eens een chef weten foeteren op zijn personeel dat ze geen steak "Bleu Chaud" op tafel konden brengen

een steak moet al op kamertemperatuur zijn voor je hem bakt

Citaat van: proske op 26 februari 2015, 14:23:08

  Het eerste wat mijn leraar zei , was , doe nooit zout op ongebakken vlees .  Het haalt je sap (vocht ) eruit . Zijn manier was , peper één kant licht in , schroei het vlees dicht en zout daarna .

Tweede punt dat ik nooit gehoord heb van mijn bompa , zout en peper op je sla . Zout om dezelfde reden als hierboven en peper ?

Mijn grootouders hadden een restaurant . IETS heb ik dus wel van hen geleerd .    :Tip-Hat:

neen op gewone sla zeker niet, wel als ik tomatensla of witloofsalade maak dan doe ik daar een klein beetje zout op en wat peper

Toch niet op kropsla hé ,Jerryke , zoals Meeus doet . :smil414ae0fb30e96:
kropsla noemen wij hier gewone sla en neen daar vind ik zout niet lekker op...een pijpajuintje vind ik daar wel lekker op  ;D

xofie

vandaag op restaurant geweest
1 loempia
1 picante zoet zure soep
2 x gambas met look (het waren er 9) met bami
koffie
en pousse café
de rekening 16 euro
ik begrijp niet hoe ze het er voor kunnen serveren

Mathieu

Sla wil ik geen zout ôp, dat wordt bhier zo wie zo practisch niet gebruikt. Heb het misscheien al gezegd : op de frieten, gekookte eitjes en tomaten ( die ik gewoon kan eten gelijk een appel) en voor de rest geen zout( zelfs niet in de soep) Daar gaan bij mij voldoende kruiden in.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Fieke dat zegt de neef van Mia welke helemaal beneden een appartement gekocht heeft, ook altijd. Alle dagen uit gaan eten en toch nog minder op doen dan thuis ( hier dus)
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

vandaag maken we selder met fricadellenbollen in tomatensaus en morgen witloof in de oven

Mathieu

Ben nu al in gehuurd als kokkin of wil je zeker zijn over wat je te eten krijgt?????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

Citaat van: Mathieu op  4 maart 2015, 18:20:06
Ben nu al in gehuurd als kokkin of wil je zeker zijn over wat je te eten krijgt?????

franken teut, wij koken gezellig samen en de man doet de afwas :9_2: :9_2:

stevens-willy

Citaat van: xofie op 26 februari 2015, 22:38:29
vandaag op restaurant geweest
1 loempia
1 picante zoet zure soep
2 x gambas met look (het waren er 9) met bami
koffie
en pousse café
de rekening 16 euro
ik begrijp niet hoe ze het er voor kunnen serveren
Die prijs is te begrijpen.
Zure soep :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72:

Willy

Mathieu

Hoe zou die smaken Willy???
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

Citaat van: Mathieu op  6 maart 2015, 01:23:37
Hoe zou die smaken Willy???

spring maar in de camper en kom nog een paar maandjes naar hier, dan neem ik je wel mee en kan je zelf proeven

stevens-willy

Citaat van: xofie op  6 maart 2015, 15:15:22
Citaat van: Mathieu op  6 maart 2015, 01:23:37
Hoe zou die smaken Willy???

spring maar in de camper en kom nog een paar maandjes naar hier, dan neem ik je wel mee en kan je zelf proeven
Zuur soep moet de deze niet hebben. :4_1_72:

Willy

Mathieu

Willy aannemen voor de keer dat ze eens trakteert......
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie


xofie

vandaag lunch garden