Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xofie

Vandaag, lekker en gemakkelijk
steak au poivre met frietjes en zelfgemaakte mayonaise

Mathieu

Smakelijk, ik weet niet wat de tafel vandaag biedt. Is ook het minste van mijn zorgen, Mia tovert er wel wat op. Mag ik mij trouwens niet mee moeien van mijn madame.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

Dank u wel
en mag je dan daarna de keuken in om de afwas te doen ??

jerryke

Citaat van: jerryke op 20 september 2014, 22:28:10


vleesbrood van kip, championnekes in roomsaus en ovengebakken aardappeltjes
allee dat is doorgeschoven naar morgen...de dochter kwam daarstraks hier "kom mam en pap wij komen u halen om eten te gaan " en wij zijn meegegaan  :D


xofie

da's gemakkelijk morgen niet koken
ikke ook niet, uiteten morgen

jerryke

vandaag gestoofde porei, kortelet en aardappeltjes...als dessert eene magnum  ;D

kabar

Gebakken kalfslever met stoemp en ajuinsaus.

jerryke

net aardappelen geschild voor frietjes, daarbij straks een schotel met sla, tomaatjes, komkommer, geraspte worteltjes, een eitje en wat gerookte zalm, garnaaltjes en gerookte heilbot

xofie

Citaat van: jerryke op 24 september 2014, 12:57:27
net aardappelen geschild voor frietjes, daarbij straks een schotel met sla, tomaatjes, komkommer, geraspte worteltjes, een eitje en wat gerookte zalm, garnaaltjes en gerookte heilbot

zalig!!!!!!!!!!!

bij ons was het spinaziestoemp met worst en pickles van Devos Lemmens hebben ze meegebracht uit België voor ons

Mathieu

Citaat van: xofie op 21 september 2014, 15:00:25
Dank u wel
en mag je dan daarna de keuken in om de afwas te doen ??

Deze afspraak heeft Mia zelf gemaakt en stap daar niet van af. Een gegeven woord is een gegeven woord bij mij hihihihihihihi
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: jerryke op 21 september 2014, 21:02:21
Citaat van: jerryke op 20 september 2014, 22:28:10


vleesbrood van kip, championnekes in roomsaus en ovengebakken aardappeltjes
allee dat is doorgeschoven naar morgen...de dochter kwam daarstraks hier "kom mam en pap wij komen u halen om eten te gaan " en wij zijn meegegaan  :D



Zo hebben wij hier nog twee bonnen liggen, telkens voor twee personen. Een voor een uitgebreid ontbijt, en één voor een uitgebreid diner. Gelukkig staan op geen van beide een vervaldatum.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: xofie op 24 september 2014, 17:27:20
Citaat van: jerryke op 24 september 2014, 12:57:27
net aardappelen geschild voor frietjes, daarbij straks een schotel met sla, tomaatjes, komkommer, geraspte worteltjes, een eitje en wat gerookte zalm, garnaaltjes en gerookte heilbot

zalig!!!!!!!!!!!

bij ons was het spinaziestoemp met worst en pickles van Devos Lemmens hebben ze meegebracht uit België voor ons

Zo iets was het hier vanmiddag ook : maar hier was het spruitjesstoemp met hamburger en curryketshup.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

Citaat van: Mathieu op 24 september 2014, 20:53:17
Citaat van: xofie op 21 september 2014, 15:00:25
Dank u wel
en mag je dan daarna de keuken in om de afwas te doen ??

Deze afspraak heeft Mia zelf gemaakt en stap daar niet van af. Een gegeven woord is een gegeven woord bij mij hihihihihihihi

veronderstel dus dat je ook de afwas niet mag doen, omdat je zoveel pret hebt :lachrol:

jerryke

allee Belgen in het buitenland zijn toch vindingrijk.....het kleintje van de kleindochter is verzot op speculaaspasta, aangezien die in Abu Dhabi niet te koop is, is er toch iemand die daar een recept voor had wat dan toch lekker is

25 speculoos koekjes blenden tot kleine kruimels
Dan 100gr ongezouten boter smelten
Dan de speculoos en de boter samen blenden
400gr zoete gecondesseerde melk ...
Dat samen omroeren...
in pot doen en dan nachtje in frigo en klaar

Mathieu

Voila af geprint en na het verlof gaat Mia dat proberen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.