Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xofie

Danny maakt vandaag spaghettisaus

Flurk

Is dat niet al gegeten geweest? :schaterlach: :schaterlach:

xofie

26 juli 2014, 21:51:07 #842 Laatste wijziging: 26 juli 2014, 23:42:07 door xofie
zwijg hij had ze laten aanbranden, maar nog liever steendood vallen dan dat toe te geven hé, zat stiekum al het zwarte aangebrande van de bodem te schrapen, hoe idioot ben je dan bezig he ...............

proske



  Hulp gevraagd : zit hier met zes eendeneieren . Wat daarmee gedaan ? En , neen , ik ga ze niet uitbroeden .

  Plus een gele (YELLOW) courgette . Nog nooit gezien . En , neen , ook geen spa er , die met de zuster van Beke getrouwd is .  :denken: 
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

jerryke

Citaat van: proske op  7 augustus 2014, 01:03:47


  Hulp gevraagd : zit hier met zes eendeneieren . Wat daarmee gedaan ? En , neen , ik ga ze niet uitbroeden .

  Plus een gele (YELLOW) courgette . Nog nooit gezien . En , neen , ook geen spa er , die met de zuster van Beke getrouwd is .  :denken: 

die eendeneieren kun je net hetzelfde gebruiken als kippeneieren, en die yellow courgette kun je ook gebruiken net als die andere

jerryke

iemand die graag fruit inmaakt maar geen weckketel meer heeft ? hieronder een voorbeeld met mirabellen

Mirabellen op sap
neen grote glazen potten v.b. kersen of appelmoes, als ze maar een metalen deksel hebben en niet beschadigd zijn.
maak eerst suikerwater van 1 1/2 l water en 750gr kristalsuiker, breng dat aan de kook en als alles opgelost is laat je de suikersiroop afkoelen
Maak intussen de mirabellen schoon, halveer ze en haal de pitten eruit en vul de reeds goed zuivergemaakte potten hiermee en goed aandrukken
Giet met een sauslepel de afgekoelde suikersiroop op de gevulde potten tot de mirabellen onder het sap staan schud anders eens met de pot zodat de luchtbellen eruit kunnen voor je de deksel erop doet
maak de randen goed zuiver met een schone hete doek en draai er het deksel goed vast op

Neem een diepe ketel en leg op de bodem een doek (tegen het rammelen) en zet er zoveel potten van gelijke grootte op als er in de pan past (niet klemmen)
Vul de pan met water tot ongeveer een centimeter onder de deksels. breng het geheel bijna aan de kook maar laat niet echt koken , op een temperatuur van rond de 80graden moeten de potten 25 minuten blijven staan, draai dan het vuur uit en laat alles in de ketel afkoelen
Neem de afgekoelde potten uit het koude water maar raak de deksels niet meer aan want je kan aan de ingetrokken deksels zien dat ze dicht zijn
Maak de potten voorzichtig schoon zet er eventueel een datum en de naam op en bewaar ze op een donkere plaats.

ook ander fruit zoals perzikzn, kersen, peren, stoofpeertjes enz... kunt u ook zo klaarmaken

jerryke

staks bezoek, dus heb ik maar ne ketel videe gemaakt met sla en frietjes  :Tasty:

Mathieu

Jerryke nog 7 minuten en alles van ons is in de weck ketel gesteriliseerd of ingemaakt zoals je wil. Moet dan wel alleen nog afkoelen eer ze er uit kunnen.Bedankt voor het recept.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

7 augustus 2014, 19:40:41 #848 Laatste wijziging: 7 augustus 2014, 20:43:40 door Mathieu
Citaat van: proske op  7 augustus 2014, 01:03:47


 Hulp gevraagd : zit hier met zes eendeneieren . Wat daarmee gedaan ? En , neen , ik ga ze niet uitbroeden .

 Plus een gele (YELLOW) courgette . Nog nooit gezien . En , neen , ook geen spa er , die met de zuster van Beke getrouwd is .  :denken:  

Courgettensoep van maken, is heel lekker ( maar dat moet je toch zelf ook wel weten hé)

Ik ken mensen die hebben liever eendeneier in de pan met spek dat gewone kippeneieren. Ik eet liever dit laatste. Er er zijn er die liever melkbrood eten met eendeneieren in dan met gewone.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

ik vind eten altijd lekker, of het moet al iets heel vies zijn
zoals bv in china een kuiken dat nog niet volgroeid is uit de pel opeten, bwaaaaaaaaaaak

jerryke

Citaat van: Mathieu op  7 augustus 2014, 19:39:12
Jerryke nog 7 minuten en alles van ons is in de weck ketel gesteriliseerd of ingemaakt zoals je wil. Moet dan wel alleen nog afkoelen eer ze er uit kunnen.Bedankt voor het recept.

graag gedaan, je weet als ik kan helpen doe ik het  :Tip-Hat:

proske


Lekker soepje gemaakt van mijn gele courgette . De inspiratie (plus een ideetje uit google gepikt ) de vrije loop gelaten . Madame zei dat ze lekker was . Dus , ze is niet meer kwaad . :10_1_20:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

xofie

oei was de madame kwaad, wat had ge weer uitgespookt ?? ?? ??

jerryke

vandaag tagliatelle met zalm of wortelpuree met worst, het ligt eraan als de kleindochter blijft eten dan is het de tagliatelle  ;D

proske

Citaat van: jerryke op 13 augustus 2014, 10:56:32
vandaag tagliatelle met zalm of wortelpuree met worst, het ligt eraan als de kleindochter blijft eten dan is het de tagliatelle  ;D

Vandaag is het hier ook oud-mannekessex met kippenworst ,  voor ons madam en voor mij een hamburger met ajuin.  :4_1_201:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .