Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xofie

Citaat van: proske op  9 maart 2014, 01:57:47
Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 01:49:01
Citaat van: proske op  9 maart 2014, 01:01:51
Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 00:36:31
Citaat van: xofie op  6 maart 2014, 21:12:44
vandaag een recept gekregen voor soep, brocolli met wortelen en prei, ga ik volgende week proberen

een brocolli, ongeveer 350 gram wortelen, twee preiwitten en en grote ui, 1.5 liter water erbij, 2 vleesbouillons en 2 kippenboullions en flink wat peper, mixen en dan er wat bolletjes bijdoen, lekker soepje .................



Vier bouillonblokjes voor 1,5 liter soep ?
Daar zal je dan toch geen zout meer moeten bijdoen zeker ? :dronken:



vaneigens dat vervangt het zout he , dacht dat jij dat wel wist dronken  of nuchter....................of wanneer kook jij  ?? ?? ??


Eerlijk gezegd ik gebruik zelden bouillonblokjes. Trek liever een bouillon van een paar beenderen en/of soepvlees . Duurt wel langer , maar is toch veel lekkerder .  :Tip-Hat:

ja deed dat vroeger ook, zou dat eens terug moeten doen, zo een lekkere soepbouillon, dat vlees is ook lekker in de soep
soms gebruik ik ook stoofvlees, of varkensvlees om in de soep te doen, maar evengoed doe ik er dan nog bouillonblokjes bij

xofie

seffens varkensfricassee maken, zal weer lekker zijn vanavond, met petatjes en appelmoes

Koter

Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 15:21:02
seffens varkensfricassee maken, zal weer lekker zijn vanavond, met petatjes en appelmoes

Den Danny geslacht?  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Citaat van: proske op  9 maart 2014, 01:57:47
Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 01:49:01
Citaat van: proske op  9 maart 2014, 01:01:51
Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 00:36:31
Citaat van: xofie op  6 maart 2014, 21:12:44
vandaag een recept gekregen voor soep, brocolli met wortelen en prei, ga ik volgende week proberen

een brocolli, ongeveer 350 gram wortelen, twee preiwitten en en grote ui, 1.5 liter water erbij, 2 vleesbouillons en 2 kippenboullions en flink wat peper, mixen en dan er wat bolletjes bijdoen, lekker soepje .................

Vier bouillonblokjes voor 1,5 liter soep ?
Daar zal je dan toch geen zout meer moeten bijdoen zeker ? :dronken:



vaneigens dat vervangt het zout he , dacht dat jij dat wel wist dronken  of nuchter....................of wanneer kook jij  ?? ?? ??


Eerlijk gezegd ik gebruik zelden bouillonblokjes. Trek liever een bouillon van een paar beenderen en/of soepvlees . Duurt wel langer , maar is toch veel lekkerder .  :Tip-Hat:

Proske, is dat gelijk welke beenderen ??? en hoeveel moet je er dan hebben ??? en zit daar dan nog vlees aan ???
beenderen heb ik nog nooit gebruikt

xofie

Citaat van: Koter op  9 maart 2014, 15:22:14
Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 15:21:02
seffens varkensfricassee maken, zal weer lekker zijn vanavond, met petatjes en appelmoes

Den Danny geslacht?  ;D

:lachrol: :lachrol: :lachrol:

proske

Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 15:22:34
Citaat van: proske op  9 maart 2014, 01:57:47
Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 01:49:01
Citaat van: proske op  9 maart 2014, 01:01:51
Citaat van: xofie op  9 maart 2014, 00:36:31
Citaat van: xofie op  6 maart 2014, 21:12:44
vandaag een recept gekregen voor soep, brocolli met wortelen en prei, ga ik volgende week proberen

een brocolli, ongeveer 350 gram wortelen, twee preiwitten en en grote ui, 1.5 liter water erbij, 2 vleesbouillons en 2 kippenboullions en flink wat peper, mixen en dan er wat bolletjes bijdoen, lekker soepje .................

Vier bouillonblokjes voor 1,5 liter soep ?
Daar zal je dan toch geen zout meer moeten bijdoen zeker ? :dronken:



vaneigens dat vervangt het zout he , dacht dat jij dat wel wist dronken  of nuchter....................of wanneer kook jij  ?? ?? ??


Eerlijk gezegd ik gebruik zelden bouillonblokjes. Trek liever een bouillon van een paar beenderen en/of soepvlees . Duurt wel langer , maar is toch veel lekkerder .  :Tip-Hat:

Proske, is dat gelijk welke beenderen ??? en hoeveel moet je er dan hebben ??? en zit daar dan nog vlees aan ???
beenderen heb ik nog nooit gebruikt


Met kalfsbeenderen heb je  een lekkere kalfsfond uiteraard . Met rundsbeenderen maak je de pittigste bouillon . Vermijd varkensbeenderen . Zijn niet geschikt voor fond . (Vind ik toch)
Bouillon regelmatig afschuimen . Of zoals ik doe , een grote pee (n) of wortel en een grote ajuin mee laten koken . Het beste resultaat (qua fond) bereikt men met de beenderen en/of het vlees op te zetten met koud water. Wil je uw bouillonvlees nog verder verwerken achteraf , opzetten met kokend water .
Heb je graag eens een bruine fond ? Laat twee grote onbespoten en ongeschilde ajuinen mee koken .
Te gebruiken voor een bruine roux .

Ps : peper , zout , tym , laurier gebruiken naar smaak en goesting .
Naargelang welke soep ge gaat maken . Voor tomatensoep laat ik bvb een half rood pepertje meesudderen.  :Big-Kiss:


De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

xofie

dank je wel ik heb het meteen opgeslagen

Flurk

Bouillon van Piet..............geen problemen........ :hi_smiley:

Flurk

Proske laat vragen of hij er nog moet bakken.....................


[bijlage verwijderd door de beheerder]

Flurk

en voor mijn moeite heb ik nog eren flink glas gekregen ook.............. :4_1_201:



[bijlage verwijderd door de beheerder]

jerryke

Citaat van: Flurk op 10 maart 2014, 18:51:44
Proske laat vragen of hij er nog moet bakken.....................


jep zo een portie mag hij hier langs brengen  ;D

Koter

Citaat van: Flurk op 10 maart 2014, 18:55:21
en voor mijn moeite heb ik nog eren flink glas gekregen ook.............. :4_1_201:



De enige echte Pale Ale
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Citaat van: Flurk op 10 maart 2014, 18:51:44
Proske laat vragen of hij er nog moet bakken.....................




jaja

proske

Citaat van: jerryke op 10 maart 2014, 19:25:18
Citaat van: Flurk op 10 maart 2014, 18:51:44
Proske laat vragen of hij er nog moet bakken.....................


jep zo een portie mag hij hier langs brengen  ;D


Wel ik beloof plechtig , de eerste maal dat we een reünie hebben , breng ik er mee . :9_2:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Koter

Citaat van: proske op 11 maart 2014, 22:17:07
Citaat van: jerryke op 10 maart 2014, 19:25:18
Citaat van: Flurk op 10 maart 2014, 18:51:44
Proske laat vragen of hij er nog moet bakken.....................


jep zo een portie mag hij hier langs brengen  ;D


Wel ik beloof plechtig , de eerste maal dat we een reünie hebben , breng ik er mee . :9_2:

Flurk wanneer is de volgende open-deur-dag?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....