Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jerryke


xofie

vandaag snijboontjes met biefsteak

jerryke

vandaag waren het korteletten, aardappelen, tomatensla en verse appelmoes

Mathieu

zelf gemaakte soep, gebakken patatjes, gesneden witloof met trostomaatjes, en braadworst
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

prei / courgettensoep met balletjes
shoarmakip met erwtjes
yoghourt

jerryke

Citaat van: Mathieu op 17 december 2013, 01:52:43
zelf gemaakte soep, gebakken patatjes, gesneden witloof met trostomaatjes, en braadworst

daar snij ik dan nog komkommer bij  ;D ....vandaag was het tagliatelle met scampi

xofie

Citaat van: jerryke op 17 december 2013, 18:57:03
Citaat van: Mathieu op 17 december 2013, 01:52:43
zelf gemaakte soep, gebakken patatjes, gesneden witloof met trostomaatjes, en braadworst

daar snij ik dan nog komkommer bij  ;D ....vandaag was het tagliatelle met scampi

lekker

xofie

morgen is het bij ons lever met heel veel ajuin en pureepetatjes

xofie

verse soep gemaakt

jerryke

gisteren was het dit en vandaag

xofie

ik ga vanavond tong bakken in de oven, op hoeveel moet die staan en hoelang moet de tong erin ??

Koter

Citaat van: xofie op 19 december 2013, 16:30:34
ik ga vanavond tong bakken in de oven, op hoeveel moet die staan en hoelang moet de tong erin ??

Steek uw tong er in dan voelt ge het wel.  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: xofie op 19 december 2013, 16:30:34
ik ga vanavond tong bakken in de oven, op hoeveel moet die staan en hoelang moet de tong erin ??

Verhit de oven om te beginnen voor op 200 graden. Zet nu een koekenpan op hoog vuur en doe hierin de boter. Maak een ui schoon en hak hem in kleine stukjes. Fruit de ui in de boter tot deze glazig is. Hak ondertussen wat peterselie fijn en voeg deze toe aan de uien. Voeg vervolgens naar smaak peper en zout toe en zet het vuur onder de pan uit als het mengsel goed smaakt.
Neem nu een diepe ovenschaal en vet deze in met olie of boter. Zorg ervoor dat de tong goed droog is door hem te deppen met keukenpapier. Leg de vissen nu naast elkaar in de oven schaal en verdeel het uienmengsel over de vis. Draai de oven terug naar 170 graden en laat nu de vis in het midden van de oven in ongeveer een kwartier gaar worden.

smakelijk Fieke  ;)

xofie

Citaat van: jerryke op 19 december 2013, 18:44:04
Citaat van: xofie op 19 december 2013, 16:30:34
ik ga vanavond tong bakken in de oven, op hoeveel moet die staan en hoelang moet de tong erin ??

Verhit de oven om te beginnen voor op 200 graden. Zet nu een koekenpan op hoog vuur en doe hierin de boter. Maak een ui schoon en hak hem in kleine stukjes. Fruit de ui in de boter tot deze glazig is. Hak ondertussen wat peterselie fijn en voeg deze toe aan de uien. Voeg vervolgens naar smaak peper en zout toe en zet het vuur onder de pan uit als het mengsel goed smaakt.
Neem nu een diepe ovenschaal en vet deze in met olie of boter. Zorg ervoor dat de tong goed droog is door hem te deppen met keukenpapier. Leg de vissen nu naast elkaar in de oven schaal en verdeel het uienmengsel over de vis. Draai de oven terug naar 170 graden en laat nu de vis in het midden van de oven in ongeveer een kwartier gaar worden.

smakelijk Fieke  ;)

merciekes jerryke

xofie

Citaat van: Koter op 19 december 2013, 18:36:11
Citaat van: xofie op 19 december 2013, 16:30:34
ik ga vanavond tong bakken in de oven, op hoeveel moet die staan en hoelang moet de tong erin ??

Steek uw tong er in dan voelt ge het wel.  ;D
:storm: