Juni, de zomermaand

Gestart door Koter, 31 mei 2022, 12:53:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

stevens-willy

Citaat van: Koter op 16 juni 2022, 14:25:28
Citaat van: stevens-willy op 16 juni 2022, 13:13:20:hi_smiley:  Goede morgen heb mijn trip gedaan, Veulen, Gutschoven, Horpmaal, Heers en terug naar Veulen 7.5 Km.
Mariette is naar de sportdag in Kortessem, in gericht door al de gemeentes van Limburg, dit is alle jaren op een anderen gemeente.
Voorgaande keer was het in Bilzen, dat is nu twee jaar geleden, er worden diverse activiteiten gedaan Wandellen, dansen, boogschieten, karabijnschieten, muurklimmen, met de lichtfiets rijden en nog meer van dergelijke sporten.
Deze namiddag ga ik dan een koffie drinken in het sportcomplex in Heers en daar na TV kijken en wachten tot Mariette thuis kom om 18 uur.

Willy   

Kijk maar uit dat je geen ruzie maakt met haar.  ;D

Dan vergeet ik nog katepulschieten. :denken:

Willy

Flurk

Citaat van: stevens-willy op 16 juni 2022, 13:13:20:hi_smiley:  Goede morgen heb mijn trip gedaan, Veulen, Gutschoven, Horpmaal, Heers en terug naar Veulen 7.5 Km.
Mariette is naar de sportdag in Kortessem, in gericht door al de gemeentes van Limburg, dit is alle jaren op een anderen gemeente.
Voorgaande keer was het in Bilzen, dat is nu twee jaar geleden, er worden diverse activiteiten gedaan Wandellen, dansen, boogschieten, karabijnschieten, muurklimmen, met de lichtfiets rijden en nog meer van dergelijke sporten.
Deze namiddag ga ik dan een koffie drinken in het sportcomplex in Heers en daar na TV kijken en wachten tot Mariette thuis kom om 18 uur.

Willy   
Goede morgen allemaal. Willy gij hebt echt een luizeleven he.  :4_1_201:  :4_1_72:  :4_1_72:  :4_1_72:

Flurk

Citaat van: barabas op 16 juni 2022, 12:10:31https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/25404/Hoe-komt-het-dat-Amerikanen-ten-allen-tijde-de-windrichtingen-lijken-te-kennen#:~:text=Wat%20de%20Amerikanen%20in%20de,weet%20je%20het%20van%20allemaal.
Bedankt prof. :d_clap_20:   Die vraag was inderdaad iets wat me al jaren stoorde. Ik dacht dat het een fantasieke van de scriptschrijver was.

jerryke

iemand slaaptips, was vanmorgen om kwart na 5 al aan het rondspoken  :Doh3:

Koter

Citaat van: jerryke op 17 juni 2022, 13:09:56iemand slaaptips, was vanmorgen om kwart na 5 al aan het rondspoken  :Doh3:

Last van de warmte?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 17 juni 2022, 14:31:36
Citaat van: jerryke op 17 juni 2022, 13:09:56iemand slaaptips, was vanmorgen om kwart na 5 al aan het rondspoken  :Doh3:

Last van de warmte?

neen wij hebben maar juist de morgenzon op de slaapkamer

Koter

Citaat van: jerryke op 17 juni 2022, 14:45:48
Citaat van: Koter op 17 juni 2022, 14:31:36
Citaat van: jerryke op 17 juni 2022, 13:09:56iemand slaaptips, was vanmorgen om kwart na 5 al aan het rondspoken  :Doh3:

Last van de warmte?

neen wij hebben maar juist de morgenzon op de slaapkamer

Ramen open maar de kamer donker houden.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 17 juni 2022, 14:49:29
Citaat van: jerryke op 17 juni 2022, 14:45:48
Citaat van: Koter op 17 juni 2022, 14:31:36
Citaat van: jerryke op 17 juni 2022, 13:09:56iemand slaaptips, was vanmorgen om kwart na 5 al aan het rondspoken  :Doh3:

Last van de warmte?

neen wij hebben maar juist de morgenzon op de slaapkamer

Ramen open maar de kamer donker houden.
rolluiken de hele dag naar beneden en inderdaad de venster(altijd) open

Flurk

Citaat van: jerryke op 17 juni 2022, 13:09:56iemand slaaptips, was vanmorgen om kwart na 5 al aan het rondspoken  :Doh3:
Een avondwandeling in de natuur maken.... :a_thumbsup_20:
Goede morgen allemaal. De week is WEERAL voorbij....De tijd gaat veel te snel...

jerryke

De kassabediende zegt tegen een bejaarde vrouw:
- Mevrouw, u moet uw eigen boodschappentassen dragen want deze plastic tassen zijn niet milieuvriendelijk!
De oude dame verontschuldigde zich en reageerde:
- In mijn tijd was er niet zo'n "groene golf".
Dit is ons probleem vandaag, mevrouw. Jouw generatie gaf niet genoeg om het milieu.
- Je hebt gelijk - antwoordde mevrouw. Onze generatie gaf niet genoeg om het milieu. Glazen flessen melk, frisdrank en bier gebruikt om terug te keren naar de winkel. De winkel zou ze terugbrengen naar de fabriek, waar ze gewassen en gesteriliseerd werden voordat ze opnieuw en opnieuw werden gebruikt. We gaven vroeger echt niets om het milieu. We hebben zelfs de baby luiers gewassen omdat er geen wegwerp waren. We hebben ze zelf gedroogd, niet in elektrische drogers. Die luiers waren echt aan het drogen van de wind en zon.
We gaven vroeger echt niets om de toestand van het milieu. Vroeger hadden we maar 1 tv en 1 radio in huis, niet 1 tv per kamer. En de tv had een 14 inch scherm, niet zo groot als een stadion, dat als het kapot ging, zomaar zomaar weggegooid zou worden. In de keuken moesten we alles met de hand doen omdat er geen elektrische apparaten waren om alles voor ons te doen. Toen we iets fragiels postten om in te pakken, gebruikten we oude kranten, geen nylon bellen en piepschuimballen die 500 jaar duren om te ontbinden.
Vroeger gebruikten we geen benzine grasmaaiers om het gazon te maaien, ze waren mechanisch en we gebruikten onze spieren om ze te verplaatsen. De trainingen waren geweldig en we hoefden niet naar de sportschool om fit te worden.
Je hebt gelijk, we maakten ons in onze dagen geen zorgen over het milieu. Vroeger dronken we water rechtstreeks uit de kraan, niet uit de plastic flessen en bekers die nu de oceanen vullen.
Er was niet echt een "groene golf" in onze tijd - toen stapten we allemaal op de tram of bus, jongens gebruikten de fiets of liepen naar school in plaats van hun ouders als 24-uurs taxidienst te gebruiken.
Dus is het niet geweldig dat de huidige generatie zoveel over "milieu" praat, maar niet bereid is om iets op te geven en te denken aan leven met weinig zoals ik vroeger deed!
Nu je dit hebt gelezen, stuur het naar je vrienden die ouder zijn dan 50, en naar jongeren die het allemaal in hun handen hebben en alleen maar kritiek op ouderen weten te geven!!!

Flurk

Zo was het inderdaad Jerryke maar laat ons eerlijk zijn, ....Onze generatie heeft het verkloot door dat we 'wilden dat onze kinderen het beter hadden". We beseften toen niet dat dit op termijn het begin van het einde zou betekenen. Ik heb onlangs een poging gedaan om buurtkinderen te leren bikkelen en met de knikkers te spelen. ;......Enkelen hebben dat één keer geprobeerd, te moeilijk en te vermoeiend voor de knieën bevonden en zijn verder op hun GSM gaan tokkelen. Ondertussen ben ik "die rare met zijn knikkers"  :smil414ae0fb30e96:
Het is hier ook kermis...Pech voor die mensen want gisteren was het te heet om buiten te komen en nu regent het flink...dat was wel nodig voor de tuin.   Prettige zondag allemaal

Koter

Weerman David Dehenauw heeft ook eens een Pientje gedaan.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Flurk op 19 juni 2022, 12:00:49Zo was het inderdaad Jerryke maar laat ons eerlijk zijn, ....Onze generatie heeft het verkloot door dat we 'wilden dat onze kinderen het beter hadden". We beseften toen niet dat dit op termijn het begin van het einde zou betekenen. Ik heb onlangs een poging gedaan om buurtkinderen te leren bikkelen en met de knikkers te spelen. ;......Enkelen hebben dat één keer geprobeerd, te moeilijk en te vermoeiend voor de knieën bevonden en zijn verder op hun GSM gaan tokkelen. Ondertussen ben ik "die rare met zijn knikkers"  :smil414ae0fb30e96:
Het is hier ook kermis...Pech voor die mensen want gisteren was het te heet om buiten te komen en nu regent het flink...dat was wel nodig voor de tuin.   Prettige zondag allemaal

hier nog geen regen gezien of gehoord  :'(  die zou hier ook welkom zijn....maar geen plensregen he maar zo een zacht buitje  ;D

Koter

Hier is er al heel wat water naar beneden gekomen en nu weer lichte regen. :biggrinumbrella1:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 19 juni 2022, 16:49:56Hier is er al heel wat water naar beneden gekomen en nu weer lichte regen. :biggrinumbrella1:

hier nog altijd zon, wel niet meer zo fel als gisteren en af en toe een licht briesje