Hoge bloeddruk maakt het meeste doden ter wereld

Gestart door Koter, 14 december 2012, 14:47:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Een hoge bloeddruk is het grootste gezondheidsrisico wereldwijd, in 2010 stierven hier meer dan 9 miljoen mensen aan. Tabak en alcohol kwamen op een tweede en derde plaats, dat blijkt uit een grootschalige, internationale studie.

De studie doe uitgevoerd werd door een internationale groep van wetenschappers bestudeerde de trends van 43 gezondheidsrisico's tussen 1990 en 2010. Een hoog BMI was de hoogste 'stijger' van doodsoorzaken, dat is van de tiende plaats in 1990 naar de zesde in 2010 gestegen. In dat jaar stierven meer dan drie miljoen mensen aan een te hoog lichaamsgewicht, dat is drie keer zoveel dan ondervoeding. In Australië en zuidelijk Latijns-Amerika is een hoog BMI het grootste gezondheidsrisico.

In het westen
Roken, waaronder ook tweedehandsrook, was de risicofactor die het meeste doden veroorzaakte in West-Europa en rijke Noord-Amerikaanse landen, dit was verantwoordelijk voor 6,3 miljoen doden in 2010. Eetgewoonten en een passieve levensstijl zorgde voor een tiende van de onderzochte doodsoorzaken in 2010, de gevaarlijkste eetgewoonten zijn te veel zout en niet genoeg fruit. Professor Majid Ezzati: "Wereldwijd zien we een toename van risicofactoren die leiden tot chronische ziekten kanker, hartziekten en diabetes bij volwassenen, de factoren die in verband worden gebracht met infectieziekten bij kinderen zijn afgenomen."

Maatregelen
Zijn collega Stephen Lim voegt daaraan toe: "We bestudeerden de risicofactoren waar genoeg gegevens van beschikbaar zijn, hierdoor kunnen regeringen ingrijpen en de juiste beleidsbeslissingen nemen. Het goede nieuws is dat we veel kunnen ondernemen om het gezondheidsrisico te beperken. Om de hoge bloeddruk te verlagen, moeten we zout in voeding beperken, zorgen dat mensen makkelijker vers fruit en groeten kunnen verkrijgen en de gezondheidszorg verbeteren. Ondervoeding is tegenwoordig minder een probleem omdat we in heel wat landen al een grote vooruitgang hebben geboekt. Dit succes zouden we in Afrika moeten kunnen evenaren, want daar is dit nog steeds een groot probleem."

HLN
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Ik moet ook pilletjes voor de bloeddruk nemen. Nu nog de lichtste.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op 14 december 2012, 14:47:57
Ik moet ook pilletjes voor de bloeddruk nemen. Nu nog de lichtste.

Maar je moet opletten voor de medische industrie, want de mens is meestal een slachtoffer van hun verkoopstheorie .

Men zou op natuurlijke basis moeten werken wil men de gigantische winst van de Farmacie een halt toeroepen.

jerryke

aiai ik neem al zeker 10 jaar pillen voor hoge bloeddruk, ik zat toen rond de 180/110 maar daarbij had ik ook nog een wissellende bloeddruk nu hoog en een uur later was hij bijna te laag.....het zout is hier al lang verbannen in het eten daar gebruik ik larier in als het kan,behalve in het brood dat kan ik niet eten zonder zout.

Koter

Ik kan ook meestal zonder zout. Behalve op eieren, daar gebruik ik wel zout, zeker op licht gekookte.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 15 december 2012, 12:05:57
Ik kan ook meestal zonder zout. Behalve op eieren, daar gebruik ik wel zout, zeker op licht gekookte.

ik heb hier wel eene hele resem kruiden wat ik gebruik, zelfs op vis geen zout maar wel kruiden

Koter

Wij gebruiken ook veel kruiden, we hebben er ook in de tuin staan.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 16 december 2012, 00:59:41
Wij gebruiken ook veel kruiden, we hebben er ook in de tuin staan.

kruiden uit de tuin heb ik verbannen, want onze tuin paalt aan verschillende velden en de boeren sproeien er maar op los en dat vliegt dan allemaal onze tuin in....nu gebruik ik gevriesddroogde kruiden en die breng ik mee van de Real, die smaken net gelijk verse kruiden

Koter

Hier zijn het allemaal ingesloten stadstuinen. Dus geen last van gifspuiters.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Citaat van: Koter op 16 december 2012, 00:59:41
Wij gebruiken ook veel kruiden, we hebben er ook in de tuin staan.

Brandnetels zeker :crylaugh:

Ik probeer ook kruiden te telen maar het is geen succes.

Ik ga volgend jaar in een mini serre herproberen.

Koter

Hier groeien de kruiden als kool, maar smaken anders.  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

het enigste wat hier welig tiert is de maggiplant, die hebben we moeten uitdunnen en hebben die nu in een pot in de volle grond gezet....die stond hier bijna als een haag

Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 16 december 2012, 14:25:20
Hier een link naar een goede kruidenwijzer

http://www.tuinadvies.be/2_Kruiden.htm

hhhmmm braambessenlikeur, Denappellikeur, Frambozenlikeur, Limoncello, Fruitlikeur en Pompelmoesjenever helaba wil je dronkaards van ons maken  ;D ;D ;D

Micmac

Een nieuwe analyse van het beschikbaar wetenschappelijk onderzoek door de onafhankelijke The Cochrane Collaboration bevestigt dat pure chocolade en cacaopoeder een klein, maar significant effect hebben op de bloeddruk: deze daalt op korte termijn gemiddeld 2 tot 3 mmHG. Hoewel 2 tot 3 mmHG niet heel veel is, is het toch een verlaging die vergelijkbaar is met de verlaging van de bloeddruk die ontstaat doordat mensen gezond eten en bewegen. Dat leidt gemiddeld tot een verlaging van 3 tot 5 mmHG.