Luxe pension 'Fruttersrust'

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 17:20:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

xofie

Citaat van: Mathieu op 19 juni 2013, 00:20:58
Hij heeft het genoegen dat hij diverse buitenlandse reizen mag en kan maken en er nog voor betaald wordt ook.

nou ja reizen, da's een beetje te gemakkelijk uitgelegd zenne, de riem ligt erop en je moet 10 uur rijden per dag

Micmac

19 juni 2013, 20:27:56 #1696 Laatste wijziging: 19 juni 2013, 20:30:23 door Micmac
4,5 uur rijden en dan 45 minuten rusten, terug 4,5 uur rijden en 8 uur rusten, slechts twee dagen per week mag je 10 uur rijden op 24 uur, die rij en rusttijden zijn nu wel verbeterd maar niemand wil ze aanvaarden zoals ze zijn.

http://www.digitach.be/nl/PDF/DTrijenrusttijden.pdf

xofie

ik kan de dagen hier niet op mijn twee handen tellen hoor dat Danny tussen de 12 en de 15 uur per dag doet

Micmac

Ik heb nog met een rij-instrukteur zitten zeveren over het optellen van rij en werkuren maar dat houd geen steek, alleen de rij en rust-uren tellen als ze U tegenhouden, nu ging hij eens forums zoeken met het godgeklaag van de chauffeurs.

Mathieu

Inderdaad als je gecontroleerd word, of als er een vko gebeurt is. En dan gaan ze bij de baas controleren op je schijven, als je het oude systeem hebt en anders halen ze het van de een of andere harde schijf.

ps : zouden er nog zijn die de " oude schijven " nog gebruiken, of is het al overal digitaal?
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: xofie op 20 juni 2013, 16:17:28
ik kan de dagen hier niet op mijn twee handen tellen hoor dat Danny tussen de 12 en de 15 uur per dag doet

Laten we hopen dat er nooit iets gebeurd.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Citaat van: Micmac op 20 juni 2013, 23:02:18
Ik heb nog met een rij-instrukteur zitten zeveren over het optellen van rij en werkuren maar dat houd geen steek, alleen de rij en rust-uren tellen als ze U tegenhouden, nu ging hij eens forums zoeken met het godgeklaag van de chauffeurs.

Zo simpel is het allemaal niet.
Rij- en rusturen zijn het voornaamste. 4,5 uur rijden, 45 min. rust terug 4,5 uur rijden en minstens 9 uren rust.
Van de 5 werkdagen mag je 3 dagen 9 uur rijden en 2 dagen 10 uur.
Je mag 2 nachten van 9 uur rust hebben, de rest 11 uur rust.
Vanaf dat je vertrekt tot wanneer de nachtrust begint mag maar 15 uur bedragen.
Dan zit je nog met de uren compensatie die je moet nemen wanneer je in het weekend hebt gereden en nog een hoop andere onnozelheden.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Citaat van: xofie op 20 juni 2013, 16:17:28
ik kan de dagen hier niet op mijn twee handen tellen hoor dat Danny tussen de 12 en de 15 uur per dag doet

Hij mag 15 uur doen vanaf het vertrek tot aankomst, maar het mogen maximum 3 x 9 uur zijn en 2 X 10 uur rijtijden zijn.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Citaat van: Koter op 26 juni 2013, 12:56:23
Citaat van: Micmac op 20 juni 2013, 23:02:18
Ik heb nog met een rij-instrukteur zitten zeveren over het optellen van rij en werkuren maar dat houd geen steek, alleen de rij en rust-uren tellen als ze U tegenhouden, nu ging hij eens forums zoeken met het godgeklaag van de chauffeurs.

Zo simpel is het allemaal niet.
Rij- en rusturen zijn het voornaamste. 4,5 uur rijden, 45 min. rust terug 4,5 uur rijden en minstens 9 uren rust.
Van de 5 werkdagen mag je 3 dagen 9 uur rijden en 2 dagen 10 uur.
Je mag 2 nachten van 9 uur rust hebben, de rest 11 uur rust.
Vanaf dat je vertrekt tot wanneer de nachtrust begint mag maar 15 uur bedragen.
Dan zit je nog met de uren compensatie die je moet nemen wanneer je in het weekend hebt gereden en nog een hoop andere onnozelheden.
Afspreken met een collega om elkaar te ontmoeten op een parking en verwisselen van trekker... :oops:

Koter

Citaat van: Flurk op 26 juni 2013, 13:44:27
Citaat van: Koter op 26 juni 2013, 12:56:23
Citaat van: Micmac op 20 juni 2013, 23:02:18
Ik heb nog met een rij-instrukteur zitten zeveren over het optellen van rij en werkuren maar dat houd geen steek, alleen de rij en rust-uren tellen als ze U tegenhouden, nu ging hij eens forums zoeken met het godgeklaag van de chauffeurs.

Zo simpel is het allemaal niet.
Rij- en rusturen zijn het voornaamste. 4,5 uur rijden, 45 min. rust terug 4,5 uur rijden en minstens 9 uren rust.
Van de 5 werkdagen mag je 3 dagen 9 uur rijden en 2 dagen 10 uur.
Je mag 2 nachten van 9 uur rust hebben, de rest 11 uur rust.
Vanaf dat je vertrekt tot wanneer de nachtrust begint mag maar 15 uur bedragen.
Dan zit je nog met de uren compensatie die je moet nemen wanneer je in het weekend hebt gereden en nog een hoop andere onnozelheden.
Afspreken met een collega om elkaar te ontmoeten op een parking en verwisselen van trekker... :oops:

Dat werkt niet hoor. Je moet uw persoonlijke kaart in de tachograaf steken wanneer je rijdt, dus wanneer je van trekker wisselt moet ge uw kaartje ook wisselen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 26 juni 2013, 13:54:11
Citaat van: Flurk op 26 juni 2013, 13:44:27
Citaat van: Koter op 26 juni 2013, 12:56:23
Citaat van: Micmac op 20 juni 2013, 23:02:18
Ik heb nog met een rij-instrukteur zitten zeveren over het optellen van rij en werkuren maar dat houd geen steek, alleen de rij en rust-uren tellen als ze U tegenhouden, nu ging hij eens forums zoeken met het godgeklaag van de chauffeurs.

Zo simpel is het allemaal niet.
Rij- en rusturen zijn het voornaamste. 4,5 uur rijden, 45 min. rust terug 4,5 uur rijden en minstens 9 uren rust.
Van de 5 werkdagen mag je 3 dagen 9 uur rijden en 2 dagen 10 uur.
Je mag 2 nachten van 9 uur rust hebben, de rest 11 uur rust.
Vanaf dat je vertrekt tot wanneer de nachtrust begint mag maar 15 uur bedragen.
Dan zit je nog met de uren compensatie die je moet nemen wanneer je in het weekend hebt gereden en nog een hoop andere onnozelheden.
Afspreken met een collega om elkaar te ontmoeten op een parking en verwisselen van trekker... :oops:

Dat werkt niet hoor. Je moet uw persoonlijke kaart in de tachograaf steken wanneer je rijdt, dus wanneer je van trekker wisselt moet ge uw kaartje ook wisselen.

in de reisbussen is dat ook zo, toen de schoonzoon nog toerisme reed hebben we die eens in Aken moeten gaan halen (als er geen ongeval gebeurt was voor hem was hij op tijd thuis geweest) hij kwam leeg terug en had zijn reizigers op de luchthaven van Düsseldorf afgezet en die gingen vandaar weer naar Amerika.....hij had gevraagd aan de politzei om de volgende afrit te nemen zo kon hij nog voor zijn tijd de grens over zijn, sie   ;Dsagte nein "stand Aufenthalt"

Micmac

Citaat van: Koter op 26 juni 2013, 12:56:23
Citaat van: Micmac op 20 juni 2013, 23:02:18
Ik heb nog met een rij-instrukteur zitten zeveren over het optellen van rij en werkuren maar dat houd geen steek, alleen de rij en rust-uren tellen als ze U tegenhouden, nu ging hij eens forums zoeken met het godgeklaag van de chauffeurs.

Zo simpel is het allemaal niet.
Rij- en rusturen zijn het voornaamste. 4,5 uur rijden, 45 min. rust terug 4,5 uur rijden en minstens 9 uren rust.
Van de 5 werkdagen mag je 3 dagen 9 uur rijden en 2 dagen 10 uur.
Je mag 2 nachten van 9 uur rust hebben, de rest 11 uur rust.
Vanaf dat je vertrekt tot wanneer de nachtrust begint mag maar 15 uur bedragen.
Dan zit je nog met de uren compensatie die je moet nemen wanneer je in het weekend hebt gereden en nog een hoop andere onnozelheden.

Voor die twee dagen van 10 uur is dit een slechte regeling, dat betekend twee rustpauze's van 45 minuten.

Koter

Citaat van: Micmac op 26 juni 2013, 16:13:52
Citaat van: Koter op 26 juni 2013, 12:56:23
Citaat van: Micmac op 20 juni 2013, 23:02:18
Ik heb nog met een rij-instrukteur zitten zeveren over het optellen van rij en werkuren maar dat houd geen steek, alleen de rij en rust-uren tellen als ze U tegenhouden, nu ging hij eens forums zoeken met het godgeklaag van de chauffeurs.

Zo simpel is het allemaal niet.
Rij- en rusturen zijn het voornaamste. 4,5 uur rijden, 45 min. rust terug 4,5 uur rijden en minstens 9 uren rust.
Van de 5 werkdagen mag je 3 dagen 9 uur rijden en 2 dagen 10 uur.
Je mag 2 nachten van 9 uur rust hebben, de rest 11 uur rust.
Vanaf dat je vertrekt tot wanneer de nachtrust begint mag maar 15 uur bedragen.
Dan zit je nog met de uren compensatie die je moet nemen wanneer je in het weekend hebt gereden en nog een hoop andere onnozelheden.

Voor die twee dagen van 10 uur is dit een slechte regeling, dat betekend twee rustpauze's van 45 minuten.

Het maakt niet zo veel uit wanneer je 11 uur rust moet nemen. En het is bijna onmogelijk om telkens juist op 4,5 uur te stoppen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

En hoe ga je de dagreizen indelen, nationaal vervoer kent geen nachtrust.

Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....