Januari, de ijsmaand.

Gestart door Driver, 31 december 2022, 15:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jerryke

hier nog altijd dikke vlokken sneeuw, sneeuwruimer is al 2x geweest hier op de straat en nog is de straat geheel wit (is eens iets anders).... maar een pluspunt is nu rijden de auto's heel langzaam waar ze anders de vluchtheuvel niet eens raken door hun snelheid

jerryke

Nu al 15 centimeter sneeuw in Lanaken, komende uren nog meer op komst: code geel verlengd tot zaterdagmiddag
Vrijdag sneeuwt het weer volop in Limburg, op sommige plekken is zelfs al 15 centimeter gemeten. Dat zorgt voor veel plezier, maar ook moeilijkheden op de baan: de bussen van De Lijn reden een tijdje niet meer uit, en verschillende wagens raakten al van de weg. "Het blijft nog flink sneeuwen", zegt onze weerman Ruben Weytjens. Ondertussen wordt code geel verlengd tot zaterdagmiddag.

Koter

Citaat van: jerryke op 21 januari 2023, 11:04:53Nu al 15 centimeter sneeuw in Lanaken, komende uren nog meer op komst: code geel verlengd tot zaterdagmiddag
Vrijdag sneeuwt het weer volop in Limburg, op sommige plekken is zelfs al 15 centimeter gemeten. Dat zorgt voor veel plezier, maar ook moeilijkheden op de baan: de bussen van De Lijn reden een tijdje niet meer uit, en verschillende wagens raakten al van de weg. "Het blijft nog flink sneeuwen", zegt onze weerman Ruben Weytjens. Ondertussen wordt code geel verlengd tot zaterdagmiddag.

Dat krijg je wanneer je in de wildernis woont.  ;D  :bol:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Sneeuw ??????Wat is dat????? Hier van deze morgen vroeg een stralende zon en alles droog...Ik ben er wel niet kwaad om hoor, integendeel.
Veel sneeuwpret dus voor die kunnen baantje glijden.....

jerryke

Citaat van: Flurk op 21 januari 2023, 12:26:34Sneeuw ??????Wat is dat????? Hier van deze morgen vroeg een stralende zon en alles droog...Ik ben er wel niet kwaad om hoor, integendeel.
Veel sneeuwpret dus voor die kunnen baantje glijden.....
Dit is bij de kleindochter, dat is precies sneeuw  ;D

Micmac

Hier blijft het bij 5cm sneeuw, in Grimbergen en omstreken totaal geen sneeuw.

stevens-willy

 :hi_smiley:   In zonnebeke ook geen sneeuw, hier 2cm.

Willy

barabas

Vanmiddag hier stralend weer na een mistige morgen waar zware ongevallen op de E19 als gevolg waren.

Wel net onder het vriespunt maar ik heb wel een slijkerige wandeling van 6km gedaan.

jerryke


Micmac


Koter

Hier is het 0° en een grijze lucht.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goede morgen allemaal. Mist en koud is ons deel vandaag. Ik ga me er toch niet laten door ontmoedigen en we gaan wandelen zoals alle andere dagen.Ik hoop wel dat het niet gaat worden gelijk gisteren. Redelijk rustig weer, dus naar de bossen van het Bloso domein. Er was wel op de radar een klein hoekje groen gekleurs boven ons dorp maar ik dacht dat dit wel zou overwaaien. ;;;  Niet dus.... 3 km. van huis gedurende ong. 5 minuten een volle vlaag regen en nergens plaats om te schuilen. Doornat thuisgekomen. Ons Koeketien dacht dat we in de Vaart gesukkeld waren. Direct een warme douche genomen samen met de hondjes en die dan met warme handdoeken afgedroogd. De rest van de vooravond samen in kamerjas in de zetel. Het is wel goed afgelopen want blijkbaar is er niemand verkouden. Koeketien was kwaad en zegde dat dit niet meer voor herhaling vatbaar was.....Alsof ik het weer kan voorspellen.. :smil414ae0fb30e96: Leuke dag allemaal.

Mathieu

Goede namiddag. Alles goed af gelopen en juist het weer kan je niet voorspellen. Maar toch beetje uitkijken want als je verkouden moest worden zal dit voor lange duur zijn. Spreek van ondervinding. Prettige daag nog allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

We worden geen grootouders meer, het vruchtje is gestorven

jerryke

Citaat van: xofie op 22 januari 2023, 16:32:52We worden geen grootouders meer, het vruchtje is gestorven
:Big-Kiss: