Corona-virus

Gestart door Koter, 12 maart 2020, 19:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Koter

De afgelopen 24 uur werden er 585 nieuwe besmettingen gerapporteerd. Dat brengt het totaal aantal gevallen in ons land op 52.596.

De afgelopen 24 uur werden er ook 76 overlijdens gemeld. Van die 76 overleden 37 mensen in het ziekenhuis en 39 in een woonzorgcentrum. Dat brengt het totaal aantal overlijdens op 8.581.

De afgelopen 24 uur werden 76 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Dat brengt het totaal aantal dat momenteel in het ziekenhuis ligt op 2.381. 502 patiënten liggen nog op intensieve zorgen. Nog eens 210 patiënten hebben het ziekenhuis mogen verlaten.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

UPDATE 69: +229 corona-doden en +1.095 positief geteste personen in Spanje

de meeste daarvan zijn in Madrid en Barcelona vermoed ik, want dat zijn 2broeihaarden, maar net die luchthavens hebben ze opengedaan, welke dwaas is daarvoor verantwoordelijk ???

Koter

Er zijn de afgelopen 24 uur 75 nieuwe doden door het coronavirus gerapporteerd in België, wat het totaal nu op 8656 doden brengt. Van de 75 overlijdens stierven 36 mensen in de ziekenhuizen en 38 in de woonzorgcentra.

Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt licht, met 83 nieuwe patiënten. Gisteren waren dat er 76.

Het aantal mensen in de ziekenhuizen daalt verder naar 2222. Op intensieve zorgen liggen nog 476 personen. De bezetting op intensieve zorgen zakt daarmee voor het eerst sinds 25 maart onder de kaap van 500. "Dat is erg belangrijk", zegt viroloog Steven Van Gucht in De Zevende Dag.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Citaat van: Koter op 10 mei 2020, 13:58:40
Er zijn de afgelopen 24 uur 75 nieuwe doden door het coronavirus gerapporteerd in België, wat het totaal nu op 8656 doden brengt. Van de 75 overlijdens stierven 36 mensen in de ziekenhuizen en 38 in de woonzorgcentra.

Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt licht, met 83 nieuwe patiënten. Gisteren waren dat er 76.

Het aantal mensen in de ziekenhuizen daalt verder naar 2222. Op intensieve zorgen liggen nog 476 personen. De bezetting op intensieve zorgen zakt daarmee voor het eerst sinds 25 maart onder de kaap van 500. "Dat is erg belangrijk", zegt viroloog Steven Van Gucht in De Zevende Dag.

Ik ben benieuwd wat het gaat geven nu de maatregelen versoepeld zijn, maar ik vrees er voor.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 10 mei 2020, 14:00:14
Citaat van: Koter op 10 mei 2020, 13:58:40
Er zijn de afgelopen 24 uur 75 nieuwe doden door het coronavirus gerapporteerd in België, wat het totaal nu op 8656 doden brengt. Van de 75 overlijdens stierven 36 mensen in de ziekenhuizen en 38 in de woonzorgcentra.

Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt licht, met 83 nieuwe patiënten. Gisteren waren dat er 76.

Het aantal mensen in de ziekenhuizen daalt verder naar 2222. Op intensieve zorgen liggen nog 476 personen. De bezetting op intensieve zorgen zakt daarmee voor het eerst sinds 25 maart onder de kaap van 500. "Dat is erg belangrijk", zegt viroloog Steven Van Gucht in De Zevende Dag.

Ik ben benieuwd wat het gaat geven nu de maatregelen versoepeld zijn, maar ik vrees er voor.

ik hou mijn hart er ook voor vast, maar wij blijven toch nog even in ons kot (lekker rustig)

xofie

ik ben blij dat ik morgen eindelijk terug een terrasje kan doen

Koter

De afgelopen 24 uur werden 60 nieuwe ziekenhuisopnames gerapporteerd, 55 patiënten mochten het weer ziekenhuis verlaten. Daarmee komt het totale aantal patiënten in de Belgische ziekenhuizen op 2.222, dat zijn er evenveel als een dag eerder. Daarvan liggen 478 mensen op een afdeling intensieve zorg, dat zijn er 2 meer dan gisteren. Zoals elke week geven de cijfers net na het weekend een licht vertekend beeld. Toch lijkt een duidelijk dalende trend zichtbaar.

Helaas werden gisteren opnieuw 62 overlijdens gerapporteerd. 35 mensen stierven in het ziekenhuis, 27 in een woonzorgcentrum. Daarmee komt de totale dodentol in ons land op 8.707.

Er zijn ook 368 nieuwe besmettingen met het coronavirus vastgesteld, wat een daling is tegenover gisteren (485). Van de 368 nieuwe besmette personen wonen er 199 in Vlaanderen, 131 in Wallonië en 36 in Brussel. Er is geen informatie over de woonplaats van 2 gevallen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: xofie op 10 mei 2020, 16:51:42
ik ben blij dat ik morgen eindelijk terug een terrasje kan doen

euhhhh neen voorlopig nog geen behoefte aan .....laat ons nog maar eens eerst rustig afwachten

Koter

Citaat van: jerryke op 11 mei 2020, 15:42:30
Citaat van: xofie op 10 mei 2020, 16:51:42
ik ben blij dat ik morgen eindelijk terug een terrasje kan doen

euhhhh neen voorlopig nog geen behoefte aan .....laat ons nog maar eens eerst rustig afwachten

Zo denk ik er ook over. Ik heb geen zin om met een masker en handschoenen op een terrasje te gaan zitten en misschien toch nog dat virus binnen te krijgen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Er werden 330 nieuwe besmettingen gerapporteerd in ons land de voorbije 24 uur. Daarnaast zijn er 65  nieuwe doden, 43 patiënten werden opgenomen in het ziekenhuis. Het aantal ziekenhuisopnames duikt onder de kaap van 50. Er mochten ook 35 mensen het ziekenhuis verlaten.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

De voorbije 24 uur zijn er 70 nieuwe opnames van coronapatiënten in de Belgische ziekenhuizen gemeld. Dat zijn er licht meer dan de 43 van gisteren, toen er voor de eerste keer in twee maanden tijd minder dan 50 nieuwe coronapatiënten waren (en het weekendeffect nog speelde). 205 mensen mochten het ziekenhuis verlaten. Op de afdeling intensieve zorg is er een daling van 45 patiënten tot 420. Er zijn 202 nieuwe besmettingen genoteerd, een daling van 128 ten opzichte van de 330 van gisteren. ER werden 9.706 tests uitgevoerd. Helaas zijn er de afgelopen 24 uur ook 82 nieuwe overlijdens geregistreerd, van wie er 29 in het ziekenhuis stierven aan Covid-19.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

De coronacijfers in België blijven gunstig evolueren. 173 coronapatiënten hebben de voorbije 24 uur de ziekenhuizen mogen verlaten, slechts 81 nieuwe patiënten werden opgenomen. Ook op de afdelingen intensieve zorg zet de daling zich verder: daar liggen nu 20 patiënten minder dan gisteren (de dag daarvoor ging het om een daling van 45). Jammer genoeg vielen er ook 60 nieuwe overlijdens te betreuren. Dat is echter opnieuw minder dan de 82 gerapporteerde sterfgevallen gisteren.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Voorlopig is er nog geen vaccin tegen het coronavirus, maar dat weerhoudt de overheid er niet van om zich al voor te bereiden op het moment waarop dat wel zo zal zijn. "Wat zeker is, is dat er niet genoeg vaccin zal zijn voor iedereen", waarschuwt epidemioloog Yves Van Laethem. Daarom werkt de overheid aan een lijst met groepen van mensen die prioriteit zullen krijgen.

Te weinig vaccin, te weinig mondmaskers, maar wel veel te veel politiekers, typisch Belgisch.  :Doh3:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Inderdaad Koter weer eens zo een typisch geval voor ons apenland ( ga niet zeggen dat het elders beter is....)Maar we zouden mondmaskers krijgen : wanneer ????? Als dehele boel voorbij is of wat.......
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Citaat van: Mathieu op 14 mei 2020, 18:39:02
Inderdaad Koter weer eens zo een typisch geval voor ons apenland ( ga niet zeggen dat het elders beter is....)Maar we zouden mondmaskers krijgen : wanneer ????? Als dehele boel voorbij is of wat.......

Ge kent toch het gezegde "Veel beloven en weinig geven doet de zotten ...."
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....