Corona-virus

Gestart door Koter, 12 maart 2020, 19:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Koter

De afgelopen 24 uur zijn er 205 overlijdens door corona gerapporteerd in ons land. Dat brengt het totale aantal overlijdens op 2.240. Er is voor het eerst een daling van het aantal ziekenhuisopnames vastgesteld.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Er zijn de afgelopen 24 uur 283 doden door het coronavirus gerapporteerd in België, wat het totaal op 2.523 doden brengt. Dat heeft Steven Van Gucht, hoofd van het wetenschappelijk comité dat de coronaverspreiding opvolgt, op de dagelijkse persconferentie gemeld. Op dit moment liggen 5.590 patiënten in het ziekenhuis, dat is opnieuw minder dan gisteren, toen er nog 5.688 bedden waren ingenomen. Op intensieve zorgen liggen 1.285 personen, dat is een lichte stijging ten opzichte van een dag eerder (1.276). In totaal mochten al 5.164 patiënten het ziekenhuis verlaten.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Voor dat Corona geval was er dagelijks wel ergens nieuws uit asielcentra of uit het één of ander park in Brussen waar die gelukszoekers op een hoop zitten. Idem voor de gevangenissen. Zijn die immuun of mag er niet gezegd worden hoeveel er in de klinieken liggen. We weten het van de ouderlingentehuizen en van de anderen maar van die kant horen we Geen woord.

Koter

Er zijn de afgelopen 24 uur 325 doden door het coronavirus gerapporteerd in België, 114 uit de ziekenhuis en 211 buiten het ziekenhuis, vooral in woonzorgcentra. Daar komen nog eens 171 bijkomende overlijdens in de periode 18 maart en 31 maart in Vlaamse woonzorgcentra. In totaal zijn nu 3.019 mensen overleden, zeggen de interfederale woordvoerders Steven Van Gucht en Emmanuel André op de persconferentie. Gisteren werden 283 doden gemeld voor de voorgaande 24 uur.

In de ziekenhuizen zijn 462 nieuwe patiënten opgenomen, gisteren ging het nog om 459 nieuwe opnames. 404 personen werden weer uit het ziekenhuis ontslagen. Er liggen momenteel 5.610 patiënten in het ziekenhuis, dat is opnieuw een stijging in vergelijking van gisteren.

Op intensieve zorgen liggen nu 1.278 personen, een daling van 7. De bedden zijn er voor 58 procent bezet. 993 patiënten worden beademd.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Ik denk dat iedereen zal besmet worden met dit virus. Die maskers en al die andere maatregelen dienen juist om al die zieke personen te spreiden zodat die niet allemaal samen naar de ziekenhuizen moeten. De meeste mensen zullen niet eens merken dat ze het gehad hebben.

Dat denk ik over deze hele affaire.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

MADRID (ANP/RTR) - Het aantal doden door het nieuwe coronavirus in Spanje is gestegen tot 15.843. Dat zijn er 605 meer dan 24 uur eerder. Het is nu de tweede dag op rij dat er een kleinere stijging is in het dodental.
Het aantal besmettingen is met ongeveer 5000 gestegen tot 157.022. Dat is ook een kleinere stijging dan een dag geleden, toen het aantal besmettingen met ruim 6000 omhoog was gegaan.
Spanje heeft het hoogste aantal besmettingen van Europa. Het land zit al weken in een lockdown. Mensen mogen hun huis alleen nog verlaten om boodschappen te doen of als ze een essentieel beroep hebben.

xofie

Citaat van: Koter op 10 april 2020, 13:42:59
Ik denk dat iedereen zal besmet worden met dit virus. Die maskers en al die andere maatregelen dienen juist om al die zieke personen te spreiden zodat die niet allemaal samen naar de ziekenhuizen moeten. De meeste mensen zullen niet eens merken dat ze het gehad hebben.

Dat denk ik over deze hele affaire.


ik hoop dat het ver van mijn bed blijft

xofie

Spanje overweegt om geen toerisme toe te laten deze zomer

Koter

Nee, jubelen doet Marc Wathelet niet. Nochtans haalt hij nu zijn groot gelijk. Toen hij op 12 februari minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) waarschuwde dat corona heel veel Belgen zou besmetten en doden, zette zij hem op Twitter weg als een drama queen. "Ik haal nu mijn gelijk, dat is waar. Maar nog luisteren ze niet. Nog vinden ze mondmaskers voor iedereen niet nodig."
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

DAGELIJKSE UPDATE coronavirus in Spanje: 157.022 besmette personen waarvan er 55.668 gezond naar huis zijn gekeerd en 15.843 personen zijn overleden.

Koter

 België is in nationale rouw. 325 coronadoden op één dag, dat is verdomd veel verdriet. 325, dat zijn er evenveel aan het virus alléén als er elke dag sterven aan alle andere doodsoorzaken samen. Aan kanker, aan hartfalen, aan ongevallen, aan zelfdoding. '
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

 Het nieuwe coronavirus kan via de lucht een afstand van 4 meter afleggen. Dat blijkt uit een studie die werd uitgevoerd in een veldhospitaal in het Chinese Wuhan en die vrijdag werd gepubliceerde door de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC (Centers for Disease Control and Prevention).
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

De doden komen uit het dagelijkse leven en uit de Verzorgingsinstellingen voor ouderen.
Gelukkig zijn er nog 3 plaatsen waar geen doden gemeld zijn.
De gevangenissen
De asielcentra
De gelukszoekers kampen in de parken en de stations.
Ik weet dus waar naartoe.

Koter

327 doden extra gerapporteerd, meer dan 200 in rusthuizen
Er zijn de afgelopen 24 uur 327 nieuwe doden door het coronavirus gerapporteerd in België, wat het totaal op 3.346 doden brengt. Van de 327 bijkomende overlijdens werden er 219 in de rusthuizen gemeld, zegt viroloog Steven Van Gucht op de dagelijkse persconferentie van het Nationaal Crisiscentrum. 42 procent van totaal aantal doden sinds start van de virusuitbraak is in de woonzorgcentra gevallen, klinkt het.

Het voorbije etmaal zijn er 421 nieuwe Covid-19-patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Er worden momenteel 5.635 ziekenhuisbedden ingenomen door Covid-19-patiënten. Dat is een stijging met 25 in vergelijking met een dag eerder. Op intensieve zorgen liggen 1.262 patiënten. Het gaat om een daling met 16 tegenover de dag voordien.

De voorbije 24 uur zijn 1.351 nieuwe besmettingen vastgesteld, wat het totaal op 28.018 brengt.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

en hier blijft het maar stijgen


DAGELIJKSE UPDATE coronavirus in Spanje: 161.852 besmette personen waarvan er 59.109 gezond naar huis zijn gekeerd en 16.353 personen zijn overleden.


op 26 april komt er misschien een versoepeling op de lockdown, dan mogen we gaan wandelen, nou mij gaan ze niet buiten zien hoor