April, de grasmaand

Gestart door Koter, 1 april 2023, 14:11:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 22 april 2023, 14:06:46Positief is dan wel weer dat de zon hier schijnt en dat het lekker warm aan voelt. Nadeel is aan de overkant van de straat zijn ze aan het graven om te bouwen en het resultaat is dat de mol weer in het gazon zit. Een heel mooi beestje maar liever niet in mijn gazon. Maar wat kan je daar aan doen????? Niets of zeer weinig vrees ik.
mottebollen in die pijpen steken

xofie


Micmac

22 april 2023, 23:12:29 #92 Laatste wijziging: 23 april 2023, 18:16:01 door Micmac
Citaat van: Mathieu op 22 april 2023, 14:06:46Positief is dan wel weer dat de zon hier schijnt en dat het lekker warm aan voelt. Nadeel is aan de overkant van de straat zijn ze aan het graven om te bouwen en het resultaat is dat de mol weer in het gazon zit. Een heel mooi beestje maar liever niet in mijn gazon. Maar wat kan je daar aan doen????? Niets of zeer weinig vrees ik.

Een vod doordrenkt met mazout in de pijp steken helpt ook.

Mathieu

Goede morgen. Bedankt voor de info. Ze hadden me ook al gezegd bij de kapper haar gaan halen en die in de pijpen steken. Alles is mij goed als die maar niet meer zorgen voor hopen in het gazon. Prettige dag allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: jerryke op 22 april 2023, 14:37:40
Citaat van: Mathieu op 22 april 2023, 14:06:46Positief is dan wel weer dat de zon hier schijnt en dat het lekker warm aan voelt. Nadeel is aan de overkant van de straat zijn ze aan het graven om te bouwen en het resultaat is dat de mol weer in het gazon zit. Een heel mooi beestje maar liever niet in mijn gazon. Maar wat kan je daar aan doen????? Niets of zeer weinig vrees ik.
mottebollen in die pijpen steken
Juist;;.............. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:

Flurk

Goede morgen allemaal. Ik begin stillekesaan terug op mijn plooi te geraken. De vermoeidheid is aan het wegebben en de eetlust is terug. Nu nog wat zon en we kunnen er weer een tijdje tegen.
Leuke zondag allemaal.
Ach Mathieu, ik vergat nog te zeggen dat die mol ook wegblijft als ge zout op zijn staart legt;;;; :4_1_72:  :4_1_72:  :4_1_72:

xofie

Citaat van: Flurk op 23 april 2023, 11:40:17Goede morgen allemaal. Ik begin stillekesaan terug op mijn plooi te geraken. De vermoeidheid is aan het wegebben en de eetlust is terug. Nu nog wat zon en we kunnen er weer een tijdje tegen.
Leuke zondag allemaal.
Ach Mathieu, ik vergat nog te zeggen dat die mol ook wegblijft als ge zout op zijn staart legt;;;; :4_1_72:  :4_1_72:  :4_1_72:


ik vind het fijn dat je gezondheid weer de goede kant uitgaat

Micmac

Goede namiddag, was vandaag even de oudheid gaan opzoeken.

Micmac

Het weekend is alweer voorbij .

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier heeft het blijkbaar ; aan de plassen te zien, de hele nacht geregend. Bij de buur  zijn ze grote isolatiewerken aan het doen en gisterenavond iets na 10 kreeg ik een telefoontje van de overbuur om te vragen of ik wist dat daar nog iemand aan het werk was omdat er een raam naar de straatkant wijd openstond en er nog licht was. Ik ben dan maar naar voren gaan kijken en er was inderdaad niemand meer. De werklieden waren dat blijkbaar vergeten. Dus ik heb de eigenaar gebeld om dat te melden en die is later van Brussel gekomen om af te sluiten. Het had toen al flink binnengeregend en gelukkig zaten er nog geen vandalen binnen, want het was nogal een uitnodigend zicht.
Probeer er vandaag uit te halen wat er in zit hé... :4_1_201:

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, de ganse nacht geregend en nu nog, als de water pijl nu niet hoog genoeg is begrijp ik er niets meer van.

Willy

Micmac

Citaat van: stevens-willy op 24 april 2023, 12:11:43:hi_smiley:   Goede morgen, de ganse nacht geregend en nu nog, als de water pijl nu niet hoog genoeg is begrijp ik er niets meer van.

Willy

Je kan de waterpijl stand hier volgen; https://dov.vlaanderen.be/page/actuele-grondwaterstandindicator

xofie

goedenavond, voor strakjes slaap wel

Mathieu

Goede morgen, de wind ishier weg maar de zon laat zich niet zien. Prettige dag allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goed morgen allemaal. Vandaag dus terug Carrefourdag. In feite heb ik daar eenngrondige hekel aan aar ne mens moet eten hé en ik heb nu juist niet genoeg geld om het allemaal thuis te laten brengen.Van die kant bezien is rijk zijn toch gemekkelijk. De donkergrijze lucht beloofd ook niet veel goeds . Ik hoop wel dat ik met een droge kar vanuit de winkel tot aan de auto geraak.
Volgens Koeketien zeggen ze dat de Covid , alhoewel het maar een grieo is, toch weeral flink om zich heen begint te slaan. Awel ik ga terug mijn mondmasker opzetten in de winkel. Eén keer is voor mij genoeg miserie geweest hoor. Of zoals men zegt: Voorzichtigheid is het kalf dat verdronken is in de porceleinwinkel........of toch zoiets;  :4_1_72:  Leuke dag allemaa;